וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: להציב שמירה על בית פלסטיני

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.5.2008 / 13:40

בתום שבעה חודשי מאבק לפינוי המאחז "שבות עמי", עתר הבוקר ארגון "יש דין" לבג"ץ בדרישה להורות לצה"ל להציב עליו שמירה

ארגון "יש דין" עתר היום (שלישי) לבג"ץ נגד אלוף פיקוד מרכז גדי שמני ומפקד משטרת מחוז ש"י ניצב שלמה קטעבי, בדרישה להורות על פינוי המאחז הבלתי חוקי "שבות עמי", שהוקם על אדמתה של תושבת הכפר קדום, בדריה עאמר. בנוסף דורש הארגון מבג"ץ, להנחות את הצבא להציב במקום כוח קבוע כדי למנוע חזרתם של פולשים ולאכוף את צו שטח צבאי סגור שהוצא לשטח זה.

זה שבעה חודשים שבעלת האדמה נאבקת למען פינויו של המאחז שהוקם במהלך חג הסוכות. במהלך חודשים אלה פונה המאחז מספר פעמים אך הוא יושב מחדש במהרה. "המאחז פונה 10 פעמים אך למעשה לא פונה מעולם", נכתב בעתירה, זאת מאחר שהרשויות פעלו ב"מראית עין בלבד ובידיעה שהפעולות אינן אפקטיביות".

עו"ד מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של "יש דין" אמר כי "אם במאחזים הבלתי חוקיים כגון מגרון, שהממשלה התחייבה לפנות הקיץ, צה"ל מקיים שמירה קבועה של חיילים, אין כל סיבה שצה"ל לא יציב כוח קבוע כדי להגן על זכויותיה של אזרחית פלסטינית שגזלנים פוגעים ברכושה חודשים ארוכים ומונעים ממנה לעבד את אדמתה".

במקביל, הבוקר הגיש ארגון "רופאים לזכויות אדם" 13 עתירות לבג"ץ בשם 13 חולים הממתינים בדחיפות לאישורי יציאה מרצועת עזה לשם קבלת טיפול רפואי בישראל, בגדה, במזרח ירושלים ובירדן. בעתירה נטען כי בכך שהשב"כ מונע את יציאתם לטיפול, הוא מענה את החולים. ד"ר דני פילק, יו"ר העמותה, אמר ש"עינוי של אדם אינו בהכרח אומר שהוא כפות לכיסא, מטולטל או שנמנעת ממנו שינה. מניעת הטיפול הרפואי הדחוף ומציל החיים מאותם חולים, היא בבחינת עינוי פיזי הגורם לסבל ממושך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully