וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: עימותים קשים בעיר הנפט אביי

20.5.2008 / 11:58

אזור אביי, המכונה "קשמיר הסודנית", מהווה אזור מריבה במשך שנים. ממשלת סודן ודרום סודן האוטונומית למחצה טוענות לשליטה עליו

עימותים קשים פרצו היום (שלישי) בין הצבא הסודני לכוחות הדרום הסודנים בעיר הנפט השנויה במחלוקת אביי. הקרבות, שפרצו לראשונה בשבוע שעבר, הם האחרונים בסדרה של עימותים באזור המאופיין במתיחות גבוהה, עליו טוענות בעלות גם ממשל סודן וגם דרום סודן, האוטונומית למחצה.

גם היום, שלוש שנים אחרי הסכם שלום שמטרתו היתה לסיים עשורים של מלחמת אזרחים, לא הצליחו שני הצדדים להסכים על גבולות האזור או על הממשל בו. לפי עדות צוות הומניטרי הנמצא באזור, פרצו הקרבות לפנות בוקר ונמשכו כארבע שעות. "הקרבות היו קשים", אמר אחד העובדים. "הם התנהלו בין הצבא הסודני, ה-SAF, והצבא הדרום סודני לשחרור העם, ה-SPLA".

צוות האו"ם בסודן, שפינה את מרבית אנשיו מהאזור, דיווח כי התחיל לחלק אספקת מזון ל-50 אלף הפליטים שנמלטו מאזור המלחמה. העימותים האחרונים ליוו ניסיון כושל להגיע להסכם הפסקת אש בין כוחות הצפון והדרום ומדגישים את המתיחות הגבוהה באזור. דו"ח של ארגון סיוע אמריקאי תאר את אזור אביי כ"קשמיר הסודנית", אזור בו עלולה לפרוץ בשנית מלחמת אזרחים אם לא יימצא פתרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully