וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מובארק יעביר בקרוב את השלטון לבנו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.5.2008 / 11:35

הופעתה של אשת בנו של מובארק בוועידה הכלכלית בסיני מעלה אפשרות במצרים, כי העברת הירושה לבן גמאל קרובה מתמיד

האם מתקרב היום שבו יירש גמאל מובארק את אביו חוסני כנשיא מצרים? פרשנים במצרים סבורים שכן. לשמועות על מצבו הרפואי של חוסני מובארק ההולך ומידרדר, מצטרפת כעת גם סברה אחרת, לפיה השתתפותה הנדירה של אשתו של גמאל בכנס הפתיחה של הוועידה הכלכלית שנערכה השבוע בשרם א-שייח' מרמזת על כך שקרב היום להעברת השלטון לגמאל.

הצלמים, העיתונאים והמשתתפים הופתעו מאד לראות את חדיג'ה ג'מאל נכנסת לאולם שבו נערך הכנס הכלכלי ביחד עם בעלה גמאל. למעשה, הייתה זו הפעם השנייה שבה השתתפה חדיג'ה בארוע פומבי ביחד עם בעלה. הפעם הראשונה הייתה באותו אירוע בדיוק לפני שנתיים, טרם נישואיה לבנו של הנשיא. ארוסתו דאז של גמאל ישבה בינו ובין שר החוץ אחמד אבו אל-רייט.

גמאל התבטא נגד בוש

ואולם, למרות ההפתעה שנרשמה השבוע בקרב העיתונאים והצלמים, אף תמונה של חדיג'ה לא הופיעה בעיתונות המצרית מלבד תמונה בודדה שלה בעיתון הממסדי "אל-אהראם" מבלי לציין את שמה. העיתונאי המצרי סלים עזוז אמר לאתר "אל-ערבייה" כי אך טבעי הוא שרבים מקרב באי הוועידה הכלכלית לטשו מבטים לעבר חדיג'ה. "הבכירים המצרים הערבים אינם נוהגים לקחת את נשותיהם לוועידות מסוג זה. אין מה להשוות לנשותיהם של מנהיגים אחרים, משום שלחדיג'ה אין שום מעמד רשמי במדינה", טען.

לדבריו, ההתעניינות בחדיג'ה ובשאלת הירושה רק תלך ותגבר ככל שעובר הזמן. "העברת השלטון לגמאל הוא רק עניין של זמן", פסק. "גמאל ורעייתו רוצים לחוש את דעת הקהל המצרית ולכן הם מתייחסים לחדיג'ה כאישה הראשונה של מצרים בעתיד".

חדיג'ה, בתו של איש עסקים מצרי מוכר, נישאה לבנו של נשיא מצרים ב-4 במאי 2007 בשרם א-שייח', בדיוק כשחוסני מובארק חגג את יום הולדתו ה-79. לחתונה הוזמנו בני משפחה ומקורבים בלבד. אתמול העניק גמאל מובארק ראיון נדיר לרשת הטלוויזיה "אל-ערבייה", בה התבטא בעיקר על נושאי פנים, אולם העביר גם ביקורת על נאומו של בוש והביע ספק אם בוש יעמוד בהבטחתו להקים מדינה פלסטינית עד סוף השנה. "חשבנו שתושג פריצת דרך בתהליך השלום אולם עד כה לא קרה דבר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully