וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי מסרב לסייע למיאנמר

20.5.2008 / 10:37

מיאנמר זקוקה למיליוני ד' כדי להשתקם מאסון הציקלון, אך לפי בכיר בבנק, המדיניות היא לא להעניק סיוע למדינות המפגרות בתשלומי החוב

הבנק העולמי לא נמצא בעמדה לספק סיוע כספי למיאנמר מוכת הציקלון, מאחר והמדינה הדרום מזרח אסייתית אינה עומדת בתשלומים שלה כלפי הבנק מאז 1998, כך אמר היום (שלישי) בכיר בבנק העולמי. "הבנק העולמי לא יסייע למיאנמר", אמר חואן חוזה דבוב, אחד ממנהלי הבנק, והוסיף כי מדיניות הבנק היא לא לספק מימון למדינות המפגרות בתשלומי החוב שלהן.

מספר ההרוגים בסופת הציקלון "נרגיס" במיאנמר עומד כעת על 133 אלף בני אדם. האסון הכבד מוגדר כאחד האסונות הכבדים ביותר שידעה מזרח אסיה. 55,917 בני אדם עדיין נעדרים וכ-2.5 מיליון בני אדם נאבקים על מנת לשרוד. לפי הערכות ארגוני סיוע, מיאנמר – אחת המדינות העניות ביותר באסיה – תזדקק למאות מיליוני, אם לא מיליארדי דולרים, על מנת לשקם את עצמה מהאסון.

בתוך כך, הזהיר היום הבנק העולמי כי מחירי מוצרי המזון הבסיסיים, כגון אורז, יישארו גבוהים במשך שנים. עם זאת, לפי הערכתו, שוקי המזון אינם זקוקים להתערבות מלאכותית והם מתפקדים כיאות. "המצב לא ייפתר בתוך מספר שבועות או חודשים. הוא עלול להימשך עוד שנתיים או שלוש שנים", אמר דבוב.

לדברי דבוב, שוקי המזון הגלובליים עדיין לא איבדו את היכולת לתקן את עצמם. "עדיף שהשוק לא יהיה מושלם מאשר שבירוקרט מושלם יחליט בעבור אחרים", אמר. דבוב, שר האוצר לשעבר של אל סלבדור, אמר כי 100 מיליון בני אדם שקעו מתחת לקו העוני במהלך השנתיים האחרונות בגין מחירי המזון הגבוהים. "מחירי המזון עולים בקצב מדהים", הוסיף. במונחים ריאלים, העריך דבוב שמחיר האורז כעת הוא הגבוה ביותר מאז המשבר בשוקי הסחורות בשנות ה-70. "הפתרון לטווח הארוך יהיה להגדיל את תפוקת המזון הגלובלית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully