וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרת שנחטפה: "חשבתי שאני הולכת למות"

נתיב נחמני

20.5.2008 / 12:32

השוטרת נחטפה לאחר ששיחררה את האזיקים מחשוד בפריצה, על מנת לאפשר לו לשתות. מפקד משטרת אשדוד: "השוטרים פעלו כשורה"

איריס דומאני

השוטרת שנחטפה הבוקר (שלישי) מתחנת המשטרה באשדוד על ידי עבריין סיפרה בבית החולים על הדקות שעברו עליה תחת איומיו של החוטף. "חשבתי שאני הולכת למות", אמרה השוטרת הצעירה. היא סיפרה כי החוטף הכניס אותה לניידת והיא נהגה כשהוא יושב מאחוריה. לדבריה, לאורך כל האירוע שוטרים דיברו עם החשוד במכשיר הקשר שמותקן בניידת וניסו להניא אותו מלפגוע בה. כשפרצה בבכי, לחש באוזנה החוטף כי הוא לא יפגע בה.

אירוע החטיפה החל לפנות בוקר, כששוטרים הגיבו לקריאה על פריצה לבית. כשהגיעו למקום הם מצאו את אייל פרץ, תושב אשדוד בן 38, כשתכשיטים גנובים בכיסיו. פרץ נעצר, ידיו נאזקו מאחורי גבו והוא הובא לתחנת המשטרה. בתחנה ביקש פרץ שיתירו את ידיו על מנת שיוכל לשתות. השוטרת שיחררה את האזיקים וביקשה לקשור אותם מחדש, הפעם לפני גופו של החשוד. בשלב זה, ניצל פרץ את ההזדמנות וחטף את נשקה של השוטרת.

לפי דיווחים של שוטרים שהיו עדים לתקרית, פרץ ירה יריה באוויר ואז כיוון את האקדח לרקתה של השוטרת. אח"כ לקח את מפתחות האזיקים על מנת שיוכל לשחרר את ידיו. בשלב זה קצין המשמרת שהיה במקום בנוסף לשלושה שוטרים נוספים החליטו לא להחמיר את המצב, ולבקשתו של החוטף מסרו לו את מפתחות ניידת המשטרה, אליה נכנס פרץ תוך שהוא גורר את השוטרת ומאיים לירות בה אם השוטרים ינסו להתקרב אליו.

מיד לאחר מכן התפתח מרדף של השוטרים אחרי החוטף, שהסתיים במחסום שהציבה המשטרה סמוך ללוד. כשהגיע פרץ למחסום הוא פתח באש לעבר השוטרים שהקיפו אותו. השוטרים השיבו באש והרגו אותו. השוטרת בת הערובה נפצעה קל ברגלה מרסיס והיא תנותח הערב.

השוטר שהרג את פרץ סיפר: "ראיתי שנשקפה סכנה ממשית לחיי השוטרת ועשיתי מה שמצופה מכל שוטר ממשטרת ישראל לעשות".

"לירות על מנת לפגוע בעבריין"

מפקד תחנת אשדוד סנ"צ דני אלגרט אמר כי השוטרים שהיו מעורבים באירוע החטיפה פעלו כשורה: "ברור שבמבחן התוצאה יש פה בעיה. המצב בו חשוד חוטף נשק לא אמורה לקרות, אך מבדיקה ראשונית עולה כי כל השוטרים פעלו לפי הנהלים".

סנ"צ אלגרט סיפר כי ידיו של החשוד נאזקו מאחורי גבו כשנעצר. אך כשהגיע לתחנת המשטרה ביקש פרץ מהשוטרת לשתות. השוטרת הסירה את האזיקים ואזקה אותו מחדש, הפעם כשידיו מלפנים ולא מאחורי גבו, אז הוא חטף את נשקה.

ניצב אורי ברלב, מפקד מחוז הדרום במשטרה, אמר כי "באירוע כזה זה המקום לזכור את השוטרים שלילה לילה מסכנים את חייהם. לכולנו קל לשבת מהצד ולחפש תקלות, אבל השוטרת לקחה החלטה ערכית בכך שנתנה לחשוד מים. לדעתי, היא פעלה באנושיות". ברלב הוסיף כי "אנו מצפים מכל שוטר לירות על מנת לפגוע בעבריין שיורה על שוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully