וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע לבן המוגבל בוטל, ומי נתבע? ההורים

נתיב נחמני

20.5.2008 / 9:57

משרד החינוך ועיריית ראש העין ביטלו מימון של סייעת, שתפקידה לשמור על חייו של ילד מוגבל בביה"ס. הוריו נתבעו כי לא שלחו אותו ללימודים

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המדינה משכה את כתב האישום שהגישה נגד אבידן ודליה מהצרי - זוג הורים תושבי ראש העין שהואשמו בעבירה על חוק חינוך חובה, לאחר שלא שלחו את בנם המוגבל לבית הספר. ההורים טענו שלא שלחו את בנם כיוון שבוטל התקציב לסייעת שהוקצתה לו, על מנת שתשמור על חייו. לאחר מאבק עיקש ובעזרת חברי מועצה הצליח לבסוף אביו של הילד להשיג תקציב מהעירייה לסייעת לבנו.

במשך שנים נהג בנם של הזוג ללכת לבית ספר לילדים בעלי מוגבלויות. הילד, הסובל מבעיות חמורות, עלול להגיע למצב של חנק בכל רגע נתון ולמות. בשל זאת, הוצמדה לו סייעת מטעם משרד החינוך שליוותה אותו בכל בוקר, מרגע העלייה על ההסעה לבית הספר ועד לחזרתו לביתו, שם תמיד נמצא איתו אחד מהוריו.

מכתב האישום שהוגש נגד ההורים לבית משפט השלום בפתח תקווה עולה, כי בנם נעדר למשך כל שנת הלימודים הנוכחית. "מחובת הנאשמים, מכוח היותם הורים של ילד בגיל לימוד חובה, לדאוג לכך שהתלמיד ילמד באופן סדיר במוסד חינוך מוכר והם אינם מקיימים חובה זו", כתבה עורכת הדין מטעם התביעה יעל סנאנס בכתב האישום. לטענתה, למרות פניות חוזרות ונשנות להורי הילד, הם לא השיבו את בנם לספסל הלימודים.

אולם שליחת הבן לבית הספר לא היתה תלויה כלל בהורים: לאחר חמש שנים בהן נעזרה המשפחה בסייעת מטעם משרד החינוך, אשר שכרה שולם על ידי העירייה, נשללה מהם זכות זו לשנת הלימודים הנוכחית, כמו לרבים אחרים במצבם. במשך השנים בהן קיבלו את התמיכה, נהגה הסייעת ללוות את הילד באופן צמוד מעלייתו להסעה המיוחדת לבית הספר ולמשך כל יום הלימודים. "רק בשנה הקודמת הצילה הסייעת את חייו של בננו שלוש פעמים שכן בכל רגע הוא יכול להגיע למצב של חנק ולמות", סיפר אביו לוואלה! חדשות.

"ראש העיר צריך לעמוד למשפט"

גם נהג ההסעות מטעם העירייה סירב לקחת אחריות על הילד ולהסיעו לבית הספר ללא השגחה של סייעת, שכן גם הוא היה מודע למצב הקריטי בו נמצא הילד. אביו הפנה אצבע מאשימה לעבר ראש עיריית ראש העין משה סיני, אשר לטענתו סירב לקיים את החלטת מועצת העיר להקציב סכום כסף מתקציב העירייה על מנת לשכור סייעת לבנו. "ראש העיר עצמו צריך לעמוד בפני בית המשפט בגלל שהילד שלי לא הולך לבית הספר ולא אני", אמר מהצרי ביום הגשת כתב האישום נגדו.

מאז התנהל מאבק עיקש בבית המשפט בו נלחמו ההורים על חפותם והפנו אצבע מאשימה כלפי המערכת שהאשימה אותם. לפני מספר שבועות הצליחו חברי מוצעה בעיריית ראש העין להפעיל לחצים ולהוסיף לתקציב העירייה לשנת 2008 סכום כסף שיועד לסייעת לבן משפחת מהצרי. בזכות זאת הצליח מהצרי, שהפך מאז לפעיל בנושא, בעזרת עו"ד שמואלי לשכנע את כל הגורמים, בהם הפרקליטות והיועצת המשפטית של העירייה כי אין ממש בכתב האישום.

"מהרגע הראשון שפנו אליי לניהול התיק המשפטי לא היה בליבי צל של ספק בחפותם המלאה של ההורים. הצגנו ראיות רפואיות לרבות עדויות של רופאים ומנתחים בעלי שם עולמי התומכים בעמדתנו", אמר עו"ד דורון שמואלי שהתנדב לייצג את המשפחה.

החל מיום ראשון בנם הולך לבית הספר תחת השגחה צמודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully