וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב לא תלחץ על ישראל בשל חקירת רה"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.5.2008 / 9:32

עיתון ערבי: המו"מ הגיע למבוי סתום. רייס הבהירה לאבו עלא כי לא תלחץ על ישראל משום שאולמרט מתקשה לקבל החלטות מכריעות

לאחר הדיווח משלשום בדבר אכזבתו העמוקה של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן מהמשא ומתן עם ישראל, היום (שני) מדווח העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" מפי מקורות פלסטינים בכירים, כי המשא ומתן הגיע למבוי סתום. לדברי המקורות, הסיבה לכך היא נאומו של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בפני הכנסת, בו הביע תמיכה בלתי מסויגת בישראל.

"בעקבות נאומו של בוש קיימו נציגים ישראלים, אמריקאים ופלסטינים פגישה חשאית בה הסכימו כי אין סיכוי להתקדמות במשא ומתן עד לתום כהונתו של בוש בסוף השנה", מסרו המקורות. לצד זאת, המקורות מגלים כי טרם ביקורו של בוש באזור נערכה פגישה חשאית בירושלים גם בין ראש צוות המו"מ הפלסטיני אבו עלא, שרת החוץ ציפי לבני ומזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס, בה סיכמו שלא להכריז באופן פומבי על כישלון המגעים.

לדברי המקורות, במהלך הפגישה אמרה רייס לאבו עלא כי אין בכוונת הממשל האמריקאי ללחוץ על ישראל לקדם את המשא ומתן ורמזה כי הסיבה לכך היא חקירותיו של אולמרט. "האירועים שקורים בזירה הפנים-ישראלית מקשים על המנהיגים הישראלים לקבל החלטה שנוגעת לסוגיות הליבה".

בתוך כך, מקורות פלסטינים מסרו לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, כי רייס ביקשה מאבו מאזן למנות לעצמו סגן מחשש שהשלטון יעבור לחמאס במקרה שאבו מאזן ייפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully