וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפה שלישית בעזה: 3 הרוגים מהבוקר

יהושע בריינר וניר יהב

20.5.2008 / 14:48

בתקיפה בצפון הרצועה הרג צה"ל פעיל חמאס. קודם לכן נהרגו חקלאי ונער בן 13 בשתי תקיפות שונות של חיל האוויר בצפון ומרכז הרצועה

(וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

צה"ל תקף לפני זמן קצר בפעם השלישית היום (שלישי) חמושים של חמאס בשכונת זייתון בצפון רצועת עזה. הפלסטינים מדווחים כי בתקיפה נהרג פעיל חמאס ושישה נוספים נפצעו. התקיפה בוצעה נגד משגרי קסאם של פעילי הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם. מצה"ל נמסר כי בוצעה תקיפה וכי זוהתה פגיעה בחמושים.

מוקדם יותר נהרג פלסטיני בתקיפה של חיל האוויר ברצועת עזה. זאת לאחר שכוח צה"ל זיהה מספר חמושים מניחים מטען על גדר המערכת, באזור מחנה הפליטים אל בורייג' שבמרכז רצועת עזה. מקורות פלסטינים מסרו כי ההרוג הוא עלי דחדוח, חקלאי בן 32, שנהרג בעת שעבד בשדות החקלאיים שלו במרכז רצועת עזה.

הבוקר תקף חיל האוויר חוליית משגרי קסאם באיזור בית להיא שבצפון רצועת עזה. הפלסטינים מדווחים כי נער בן 13 נהרג בתקיפה וכי אדם נוסף נפצע באורח קשה. החוליה שיגרה זמן קצר קודם לכן רקטת קסאם לישראל, שנפלה במועצה האיזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בתוך כך, כוחות צה"ל עצרו במהלך הלילה שלושה מבוקשים פלסטינים ברחבי הגדה המערבית. המבוקשים הועברו לחקירת גורמי הביטחון. אמש נהרג צעיר פלסטיני מירי חיילי צה"ל במחסום חווארה שמדרום לעיר שכם. עדי ראייה מסרו, כי החיילים ירו מספר יריות לעבר הצעיר לאחר שסרב להרים את חולצתו, והחל להתעמת עימם. כתוצאה מהירי נפגע הצעיר במספר אזורים בגופו ונהרג. לאחר התקרית סגרו החיילים את המחסום ולא התירו לפלסטינים לנוע דרכו.

מצה"ל נמסר כי אזרח פלסטיני התקרב למחסום חווארה, והתנהג בצורה חשודה. הפלסטיני הגיע לבידוק וצפצף כשעבר באחד מגלאי המתכות. כשהתבקש להוציא את חפציו, המשיך לצפצף, ועורר חשד בקרב החיילים. אז זיהו החיילים חוטי חשמל וכבלים יוצאים מחפציו, ופינו את האנשים ששהו במחסום. לדברי החיילים, הפלסטיני שלח אז יד לעבר בטנו, ובתגובה הם ירו בו.

חבלני צה"ל שהגיעו למחסום גילו כי הפלסטיני אכן נשא על גופו שלושה מטעני צינור. בצה"ל בודקים האם החיילים פעלו על פי נהלי פתיחה באש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully