וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין אסתמה למתח בהריון

20.5.2008 / 8:05

לפי מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד, נשים שסובלות ממתח במהלך ההריון עלולות להגדיל את הסיכוי שילדיהן יפתחו אסתמה

נשים שסובלות ממתח במהלך ההריון עלולות להגדיל את הסיכוי, שילדיהן יפתחו אסתמה או מחלה אלרגית אחרת. כך עולה ממחקר חדש שנערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד שבארצות הברית. ממצאי המחקר יוצגו השבוע במלואם בכנס של האיגוד האמריקאי לרפואת ריאות (ATS), שמתקיים בקנדה.

החוקרים, שבדקו 387 תינוקות בבוסטון ואת אמהותיהן, מצאו כי בדם של התינוקות שאמותיהן היו המתוחות ביותר במהלך ההריון, היתה הרמה הגבוהה ביותר של חומר כימי שמקושר לתגובה אלרגית (נוגדן מסוג IgE). רמת החומר היתה גבוהה גם בדם של תינוקות שנחשפו לרמה נמוכה של קרדית האבק – גורם מרכזי להתקפי אלרגיה. לטענת החוקרים, נתון זה מצביע על כך שמתח האמהות הגביר את התגובה האלרגית של התינוקות.

לדברי ד"ר רוזלין רייט, אחת החוקרות, ממצאי המחקר מתווספים ל"ראיות שקושרות בין המתח שממנו סובלת האם, למשל בנוגע לבעיות כלכליות או מערכות יחסים, לבין שינויים בהתפתחות המערכת החיסונית של הילד, אפילו במהלך ההריון".

רייט גם ציינה, שממצאי המחקר מחזקים את הרעיון, לפיו מתח הוא דבר שמזהם את הסביבה לא פחות מחומרים אחרים. "כאשר 'נושמים' אותו לתוך הגוף", הסבירה, "הוא משפיע על תגובות המערכת החיסונית כפי שהחומרים האחרים משפיעים עליהן. יתר על כן, המתח מעצים את השפעת החומרים המזהמים האחרים על המערכת החיסונית".

ד"ר מייק תומס, מומחה לאלרגיות מבריטניה, אמר בתגובה למחקר, כי ממצאיו הם הוכחה "לצורך בקיום אורח חיים בריא ומאוזן במהלך ההריון – אורח חיים שעשוי גם לצמצם את מספר הילדים שסובלים מאסתמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully