וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון לאובמה: "אל יתהלל חוגר כמפתח"

20.5.2008 / 1:49

לפי הערכות, צפוי אובמה מחר להכריז על ניצחונו במירוץ הדמוקרטי לנשיאות. עם זאת קלינטון ממהרת להזהיר : "לאט לך אובמה"

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות בארצות הברית הילרי קלינטון מיהרה היום (שני) לפרסם אזהרה כלפי יריבה ברק אובמה, אשר לפי כל ההערכות צפוי להכריז על זכייתו במועמדות המפלגה לאחר הפריימריז באורגון ובקנטאקי.

"לא כל כך מהר. המירוץ רחוק מסיום", אמרה קלינטון במהלך עצרת בעיר מייסוויל שבקנטאקי לקראת הפריימריז מחר בלילה. קלינטון אמנם צפויה להביס את אובמה בקנטאקי, אך ככל הנראה גם ניצחון זה (בדומה לניצחונה בפריימריז באינדיאנה) לא יעזור לה להדביק את הפער העצום במספר הצירים שצבר אובמה לעומתה.

כנגד כל הסיכויים, ממשיכה קלינטון להתעלם מהקריאות לפרישתה מהמירוץ לפני שייערכו הפריימריז האחרונים בשלישי ביוני. הסנאטורית הזהירה את אובמה לבל יתהלל חוגר כמפתח לפני שציבור הבוחרים באורגון ובקנטקי אמרו את דברם. "אף אחד מאיתנו לא יצבור את מספר הצירים הנדרש על מנת לזכות במועמדות המפלגה, למרות שלפי הבנתי, יריבי ותומכיו מתכוונים לטעון כך", אמרה.

אובמה מוביל על קלינטון במספר הצירים שיישלחו לוועידה הדמוקרטית, שתכתיר באופן רשמי את המועמד לנשיאות ארה"ב. לפי רשת הטלוויזיה CNN, הוא צבר עד כה 1,904 צירים (כולל צירי על), ואילו קלינטון צברה 1,717 צירים. כדי לזכות במועמדות המפלגה לנשיאות צריך להגיע ל-2,025 צירים. מאחר וככל הנראה, לא אובמה ולא קלינטון יצליחו לצבור 2,025 צירים, תיוותר ההחלטה הסופית בידי צירי העל.

לדברי אובמה, צירי העל שעדיין לא החליטו במי יתמכו צריכים לתמוך במועמד שצבר את המספר הגדול ביותר הצירים במהלך הפריימריז. אך קלינטון טוענת כי צירי העל צריכים לקחת בחשבון את טענתה כי תהווה יריב חזק יותר מול ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני, בבחירות הכלליות וכי ניצחונותיה במדינות הגדולות כגון פנסילבניה ואוהיו מעניקות לה בסיס מוצק יותר.

אובמה מפחד להיראות שחצן

אובמה יציין את תוצאות הפריימריז מחר בעצרת שיקיים באייווה, המדינה המציינת את פריצת הדרך שלו לאחר שגרף בה ניצחון סוחף בפריירמיז הדמוקרטים הראשונים בשלישי בינואר. עם זאת, אמר אובמה כיח אינו מתכוון להכריז על ניצחונו. "לא נכריז על עצמנו כמנצחים מאחר ולא אהיה המועמד הרשמי עד שיהיה בידי את השילוב המספיק של צירים ושל צירי על", אמר.

להערכת קארי ברדוף מאתר "פוליטיקו", אובמה לא יכריז על ניצחונו מאחר והוא מפחד להיראות שחצן או עוין כלפי קלינטון. לדבריה, אינו רוצה אובמה להיתפס כמזלזל בקלינטון או בתומכיה.

קלינטון חזרה והדגישה כי אין בכוונתה לפרוש מהמירוץ לפני הפריימריז בשתי המדינות האחרונות, דקוטה הדרומית ומונטנה. "אני אמשיך להגיד את שיש לי להגיד עד שיהיה לנו מועמד. אך לא יהיה אחד כזה היום ולא מחר ואף לא מחרתיים", אמרה הסנאטורית. "אם קנטאקי תוכיח את עצמה מחר, אהיה קרובה יותר לזכייה במועמדות וזאת בזכותכם", הוסיפה.

לפי סקרים מעודכנים, צפויה קלינטון לנצח את אובמה בקנטאקי בהפרש של 51% מול 25% . אובמה, לעומת זאת, צפוי לנצח את קלינטון באורגון, 45% לעומת 41%. בשתי המדינות מונחים על הכף 103 צירים.

קמפיין קלינטון שלח מזכר לכתבים בו נאמר כי כל ניסיון של אובמה להכריז על עצמו כמנצח ביום שלישי יהווה "סטירה בפרצוף" של תומכי קלינטון. "חגיגות מוקדמות והכרזות ניצחון מזויפות הן בלתי מוצדקות. להכריז "המשימה הושלמה" זה לא מספיק", אמר דובר קלינטון הווארד וולפסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully