וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רה"מ לא משתף פעולה בפרשת פולארד"

פנחס וולף

19.5.2008 / 20:04

המבקר טוען כי אולמרט מתחמק מלענות על שאלות בנושא. רה"מ הודיע כי הוא מבקש לקבל את השאלות מראש ולענות עליהן בכתב

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס מאשים כי ראש הממשלה אהוד אולמרט לא מוכן לשתף פעולה בחקירת הטיפול במרגל ג'ונתן פולארד. אולמרט הודיע ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל), כי הוא מבקש ששאלות המבקר בנושא יישלחו אליו מראש והוא יענה עליהן בכתב. לדברי אולמרט, רק אם לאחר מסירת תשובותיו בכתב יעלו עוד שאלות, הוא ישקול להופיע בפני הכנסת. בתגובה, ח"כ אורלב יבדוק האם תשובה זאת מספקת את המבקר.

הוועדה לביקורת המדינה החליטה לפני כחמישה חודשים לפנות למבקר המדינה בדרישה להכין דו"ח מיוחד בנושא הטיפול בג'ונתן פולארד ובמאמצים לשחרורו. היוזמה עוררה ביקורת חריפה בקרב מקורביו של אולמרט, שאמרו כי החקירה תפגע במאמצים לשחרורו של פולארד.

ג'ונתן פולארד נעצר ב-1985 והודה במסירת עשרות אלפי מסמכים סודיים לישראל. הוא הואשם בהעברת מידע סודי ומסווג, בין היתר על ייצור נשק להשמדה המונית במדינות ערב, ונגזר עליו מאסר עולם. מזכיר ההגנה של ארה"ב כתב במסמך שמסר לבית המשפט שדן בעניינו, כי פולארד גרם "לנזק הגדול ביותר שנגרם לביטחון הלאומי האמריקאי אי פעם". פולארד פנה פעמים רבות לממשל בוושינגטון בבקשה לשחררו, בטענה שהעונש שנגזר עליו חמור מדי ומפר עסקת טיעון שנערכה בינו לבין התביעה, במסגרתה הובטח לו כי לא ייגזר עליו מאסר עולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully