וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל גור בת"א: זכה בפרס "דן דוד" היוקרתי

נעמה טלמור

19.5.2008 / 20:45

סגן נשיא ארה"ב לשעבר זכה בפרס, שמוגדר כיוזמה לקידום ערכי מצויינות, צדק ושיוויון במחקר, תרם את הפרס בסך מיליון דולר

מערכת וואלה!

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: נטלי קליין)

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, אל גור, זכה הערב (שני) בפרס נוסף למדף הפרסים, שעליו כבר עומדים פרס נובל לשלום ואוסקר על סרטו התיעודי "אמת מטרידה". הפעם זכה גור בפרס היוקרתי "דן דוד", שהינו יוזמה בינלאומית לקידום ותמיכה בערכי מצויינות, צדק, שיוויון ופתיחות לשינויים ותגליות בחזית המחקר.

במעמד נשיא המדינה שמעון פרס ושרת החינוך יולי תמיר קיבל גור את הפרס בטקס באוניברסיטת תל אביב. זוכים נוספים בפרס הם עמוס עוז, טום סטופארד מאנגליה, אטום אגויאן מקנדה שקיבלו את הפרס על תרומתם בתחום השתקפות העבר ביצירת ההווה. אלן מוזלי תומפסון ולוני תומפסון קיבלו במשותף עם גפרי אגלינטון את הפרס על תרומתם בחקר מדעי כדור הארץ.

הפרסים שהוענקו הינם בסך כולל של 3 מיליון דולר והזוכים תורמים 10% מערך הפרס למען מלגות קיום לחוקרים צעירים באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטאות ברחבי העולם. גור הודיע כי הוא תורם את כל הפרס.

הפרס ניתן בשלושה תחומים תחת הכותרת - "עבר, הווה ועתיד" והתחומים שנבחרו לשנת 2008 הם השתקפות העבר ביצירת ההווה בספרות, תיאטרון וקולנוע, מחוייבות חברתית בהווה, ומדעי כדור הארץ במימד העתיד, הפרס שבו זכה גור.

אל גור שדמע מעל בימת האירוע, טען כי מדובר באלרגיה או אולי בשינויי מזג האוויר ואמר כי "אנו נמצאים במצב חירום בכל הקשור לכדור הארץ. שמתי לעצמי למטרה לעבור משפחה אחר משפחה, אדם אחר אדם. זה הזמן שלנו להבטיח את עתידנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully