וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: ירי הקסאם עלול להוביל לעימות צבאי

19.5.2008 / 18:48

בפגישה בארבע עיניים עם נשיא מצרים, אמר שר הביטחון, כי הסכם הרגיעה יתאפשר רק לאחר הפסקת ירי הרקטות לעבר ישראל

המשך ירי רקטות הקסאם וטילי הגראד לעבר יישובי עוטף עזה עלול להביא לעימות צבאי ברצועה, כך אמר אחר הצהרים (שני) שר הביטחון אהוד ברק בפגישה עם נשיא מצרים חוסני מובארק. השניים שוחחו בארבע עיניים בשארם א-שייח במשך כחצי שעה בשורה של נושאים, בינהם הסכם הפסקת האש עם חמאס ברצועה.

בסוגיית הפסקת האש בעזה אמר ברק כי המשך התקיפות וירי הקסאמים ורקטות הגראד כנגד יישובי עוטף עזה הינם פיגועים רצחניים. לדברי ברק, כל רגיעה ביטחונית תתאפשר אך ורק לאחר הפסקה מוחלטת של ירי הרקטות לעבר ישראל, מניעת הברחות של אמצעי לחימה ומניעה של חדירת פעילי טרור אל תוך שטח הרצועה. ברק הוסיף כי התקדמות במשא ומתן לשחרורו של גלעד שליט הוא תנאי בל יעבור לקבלת הסכם הרגיעה בעזה.

יחד עם זאת הוסיף ברק כי ישראל מחוייבת לתפיסה המדינית של שתי מדינות לשני עמים, וכי היא מעוניינת בקידום תהליך השלום בין הצדדים, על אף הפערים בסוגיות הליבה במשא ומתן. ברק הוסיף כי התקדמות במשא ומתן תדרוש ויתורים כואבים משני הצדדים.

עוד אמר ברק למובארק כי ישראל שומרת לעצמה את הזכות לחופש פעולה נגד תשתיות טרור בגדה. בתחילת הפגישה נערך כינוס מורחב בהשתתפות נשיא מצרים מובארק, שר המודיעין המצרי עמר סולימאן ובכירים נוספים בממשל המצרי, לאחר מכן נועד ברק עם מובארק בארבע עיניים. בתחילת הפגישה הדגיש ברק כי ישראל רואה בשלום עם מצרים קשר אסטרטגי שהינו אינטרס משותף לשתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully