וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר תאפשר סיוע זר לנפגעי הציקלון

טלי גולדשטין

19.5.2008 / 18:09

לאחר פגישת חירום של "איגוד אומות דרום מזרח אסיה", התגמשו שליטי מיאנמר והחליטו לאפשר כניסת צוותי סיוע לקורבנות הציקלון

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נעמה דרור)

מיאנמר הסכימה היום (שני) לאפשר לשכנותיה בדרום מזרח אסיה לשלוח למדינה מוכת הציקלון אנשי רפואה וצוות הערכת נזקים. ההחלטה התקבלה לאחר פגישת חירום בסינגפור של עשר המדינות המרכיבות את "איגוד אומות דרום מזרח אסיה" (ASEAN ), כך דיווח שר החוץ האינדונזי, חסן וויריודה. לדבריו, צוות הערכת הנזקים יגיע למיאנמר ביום רביעי על מנת לאמוד את מימדי האסון ואת היקף הסיוע הנדרש. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, צפוי להגיע אף הוא למיאנמר בניסיון להאיץ את מאמצי הסיוע.

לפי דיווח רשת CNN, כל מדינה החברה ב-ASEAN התחייבה לשלוח משלחת רפואית בת 270 אנשי צוות כדי לענות על הצרכים הרפואיים של מאות אלפי מחוסרי הבית. "איגוד אומות דרום מזרח אסיה" מורכב מברונאיי, קמבודיה, אינדונזיה, לאוס, מלזיה, מיאנמר, הפיליפינים, סינגפור, תאילנד ווייטנאם.

"נקים מנגנון שיאפשר לסיוע מכל רחבי העולם להגיע למיאנמר", אמר שר החוץ של סינגפור, ג'ורג' יאו. "מיאנמר מוכנה להסתייע במומחיות של סוכנויות בינלאומיות ומקומיות על מנת לעזור במאמצי השיקום, עם זאת לא תהיה זאת גישה בלתי מוגבלת", הוסיף. שלטונות מיאנמר איפשרו גם את כניסתם של 100 אנשי רפואה מהודו ומסין.

2.5 מיליון מנסים לשרוד

מספר ההרוגים בסופת הציקלון "נרגיס" במיאנמר עלה ל-133 אלף בני אדם. האסון הכבד מוגדר כאחד האסונות הכבדים ביותר שידעה מזרח אסיה. 55,917 בני אדם עדיין נעדרים וכ-2.5 מיליון בני אדם נאבקים על מנת לשרוד. עם זאת, ממשלת מיאנמר מדווחת על מספר קורבנות נמוך בהרבה, העומד על 78 אלף הרוגים.

החונטה השלטת במדינה עדיין מסרבת לאפשר סיוע רחב יותר לנפגעים בסופה שפקדה את המדינה בתחילת החודש. לדברי שליח האיחוד באירופי בבירה ינגון, "האסון כבד ביותר וייקח הרבה יותר משנה כדי לשקם את האזור שנפגע". לדבריו, "הסיבה שהממשלה לא מאפשרת סיוע בקנה מידה רחב יותר, היא בכדי להוכיח שהם שולטים במצב". המשטר הצבאי רמז כי יסכים לקבל אספקה, אך לא יאפשר כניסה של צוותי סיוע זרים.

בשבת אמר שגריר צרפת באו"ם, ז'אן מוריס ריפר, כי העיכובים שמטילים שלטונות מיאנמר על משלחות הסיוע הרפואי למדינה, גובלות בפשע נגד האנושות. ריפר אמר את הדברים לאחר ששגריר מיאנמר האשים את צרפת ששלחה ספינת מלחמה לאזור. צרפת הודיעה כי מדובר בספינה שנושאת 1,500 טונות של ציוד רפואי ומזון לניצולים שהצליחו לשרוד את סופת הציקלון שפקדה את המדינה.

בתוך כך, החונטה הצבאית הכריזה היום על שלושה ימי אבל לזכר קורבנות הציקלון. הטלוויזיה הממלכתית הודיעה כי דגל הלאום יורד לחצי תורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully