וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גר בצפת? סע לירושלים, בפקודה!

19.5.2008 / 15:00

זה אחד מהעונשים שקיבלו חיילים ממפקדם, על פי דו"ח נציב קבילות החיים. חייל אחר עשה צרכיו במכנסיו כשמפקדו אסר ללכת לשירותים

בדו"ח נציב קבילות החיילים שפורסם היום (שני), מופיעים כמה מקרים קשים במיוחד של מפקדים הפוגעים בזכויות חייליהם. מפקד באחת מיחידות השדה מנע מחייל ללכת לשירותים, וזה עשה את צרכיו במכנסיים. המקרה הקשה התגלה לאחר שהוריו של טירון אחר קבלו על יחס מזלזל של המפקדים ביחידה. במהלך הבירור הסתבר כי בנם נפל ונחבל במהלך אימון, אך מפקד הפלוגה הפנה אותו לבדיקות רפואיות רק כעבור שבוע.

במהלך הבירור הצבאי, התגלה גם המקרה הנוסף. במהלך אימון גופני סירב מפקד הכיתה, חייל בדרגת סמל, לבקשת אחד מחייליו ללכת לשירותים. כעבור מספר דקות עשה החייל את צרכיו במהלך האימון. מפקד היחידה, קצין בדרגת סא"ל שפט את המפקד ל-17 ימי ריתוק בלבד.

הנציב, תא"ל במיל. אבנר ברזני , כתב על הקצין כי "העונש הקל שהטיל על מפקד הכיתה בגין פגיעה בזכות האדם, התעלמות מפקד הפלוגה מהחבלה והעובדה כי האירועים התבררו רק לאחר תלונת הורה, מעידה על כשל פיקודי כולל ביחידה. הדבר מלמד על הקלת ראש המפקדים הממונים".

מקבילה אחרת המופיעה בדו"ח מתבררת תופעה בקרב מפקדים, הרואים בהענשת החייל דרך לשפר את תיפקודו. אחד העונשים נקרא 'יציאה הפוכה'. כלומר, במקום לצאת הביתה לחופשת השבת - החייל נדרש לעלות על אוטובוס המגיע לכיוון הפוך, ורק אז לסור לביתו. בקבילה של אב לטירון ממערך הלחימה עולה כי על אף שהמשפחה גרה בצפת, נדרש החייל לעלות על אוטובוס לכיוון ירושלים, ורק בהגיעו למקום ניתנה לו האפשרות לנסוע לביתו.

"האם ניתן לסמוך על כך שבמבחן האמת ילך חייל זה אחר מפקדו 'באש ומים'?", כתב ברזני בדו"ח בהתייחסו למקרה, "קרוב לוודאי שאותו חייל יינצל כל הזדמנות שתקרה בדרכו כדי לשנות את שיבוצו, או שיעשה את תפקידו באופן מכני ובאי רצון". "ניסיון העבר מלמד ששיטות אלה יוצרות בסופו של דבר מעגל שוטה אשר פוגע בכל הצדדים", סיכם ברזני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully