וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרוני משך את בקשת הפיצול מהגמלאים

פנחס וולף

19.5.2008 / 12:23

לאחר התנגדות חריפה של חברי ועדת הכנסת, שטענו כי הסכם פורשי הגמלאים-גאידמק אינו חוקי, משך הח"כ את הבקשה זמנית

ועדת הכנסת דנה הבוקר (שני) בהתפלגות סיעת גיל. הפורשים - משה שרוני, אלחנן גלזר ושרה מרום-שלו - מבקשים להקים את סיעת "צדק לגמלאים" שתהיה כפופה לתנועתו של ארקדי גאידמק "צדק חברתי". בתום דיון סוער ולאחר התנגדות חריפה של רבים מהח"כים, משך ח"כ משה שרוני את בקשת הפיצול מהגמלאים משולחן הוועדה, והדיון נסגר. שרוני ביקש לקיים התייעצות משפטית בנושא ההסכם של הפורשים עם גאידמק, ואמר כי בתומו יגיש לוועדת הכנסת בקשה חדשה.

במהלך הדיון, חברי הכנסת שטחו את טענותיהם בפני הוועדה. לטענת ח"כ יצחק גלנטי, ההסכם בין הפורשים לגאידמק מנוגד לחוק הבחירות, האוסר על התחייבות להבטחת מקום ברשימת מועמדים שלא בתשעים הימים שלפני הבחירות לכנסת. עוד הוא טען להפרת הוראות בחוק מימון מפלגות ובחוק שירות הציבור. לעומתו טען שרוני כי הוא איננו "יכול להישאר במפלגה שבוגדת בבוחריה ומנפנפת בדברי בלע ושקרים".

היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, טענה כי בהסכם בין הפורשים לגאידמק קיימת "סטייה שלא ניתן להתעלם ממנה" מהוראות חוק הבחירות וחוק מימון מפלגות. לדבריה, "לא היו טענות כל כך כבדות ולא הונח חומר כגון זה בבקשות אחרות להתפלגות". היא סיכמה ואמרה כי הוועדה איננה חותמת גומי וכי יש לה זכות שיפוט בנושא ההתפלגות.

במהלך הדיון אמרה ח"כ זהבה גלאון (מרצ) כי הקמתה של הסיעה החדשה מהווה "הקמת שלוחה של העולם התחתון בכנסת והוועדה לא יכולה לתת לזה יד". גם ח"כ שלי יחימוביץ' התנגדה נחרצות לאישור ההסכם. יחימוביץ' התייחסה בדיון לחקירתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט ואמרה כי "אולמרט הוא עבריין נמלט ששם עצמו מעל לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully