וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרגל היהודי-לבנוני יגורש בקרוב ללבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.5.2008 / 12:06

המדינה צפויה לגרש ללבנון את נסים נסר שריגל לחיזבאללה וסיים לרצות את מאסרו. עורכת דינו: "חוששים שיוחזק כקלף מיקוח"

האם ישראל מתכוונת לשחרר בקרוב את המרגל היהודי-לבנוני נסים נסר ולגרשו ללבנון? עורכת דינו של נסר, סמדר בן נתן, מסרה לוואלה! חדשות כי המדינה הודיעה לה כי היא מתכוונת לגרש את נסר באמצעות יוניפי"ל. "אנו מרוצים מההחלטה, אולם אנו חוששים שימשיכו להחזיק אותו בתור קלף מיקוח בכלא הישראלי", מסרה עו"ד בן נתן.

נסים נסר הוא אזרח לבנוני שהורשע ב-2002 בריגול לטובת חיזבאללה. הוא בן לאב מוסלמי-שיעי ועל כן מבחינת ההלכה המוסלמית הוא מוגדר כמוסלמי, אולם אמו היא יהודיה ועל כן על פי ההלכה היהודית הוא מוגדר כיהודי. בשנות התשעים עלה לארץ והתחתן עם אזרחית ישראלית, ממנה נולדו לו שתי בנות.

לפני כשבועיים סיים לרצות את מאסרו, אולם המדינה שקלה להשאירו במעצר מנהלי על מנת שישמש קלף מיקוח בעסקת חילופי שבויים עתידית עם חיזבאללה. "אי אפשר לדעת מתי עסקה כזו צפויה לצאת לפועל. ברור שהוא לא יכול לחכות לעסקה כזו משום שהוא צריך להשתחרר באופן מיידי", אמרה עו"ד בן נתן.

אולם, נראה כי נסריגורש בקרוב ללבנון. "הצלב האדום מסר לנו כי תוך פחות משבוע הוא יכול להעביר את נסר ללבנון", אמרה בן נתן. "המדינה מעונינת לגרשו ללבנון בדרך אחרת ואנו מקווים שאכן זה יקרה".

בכתב האישום נגד נסים נסר נטען, כי קיים מגע עם סוכני חיזבאללה וצילם עבור הארגון השיעי מתקני תשתית בישראל. בעסקת טיעון הודה נסר במסירת מידע לאויב. בני משפחתו הביעו תמיכה בחיזבאללה ובמאמציו להביא לשחרור נסר. במהלך מאסרו ויתר נסר על אזרחותו הישראלית במטרה להיכלל בעסקת חילופי השבויים. נסר עצמו, שבני משפחתו נותרו בלבנון, מעוניין לשוב למולדתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully