וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: המדינה לא מפתחת יישובים ערבים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.5.2008 / 11:47

דו"ח של מרכז מוסאוא מעלה כי תקציב הפיתוח של יבנה גבוה מתקציב הפיתוח של כל הישובים הערבים ביחד. "מצוקת הדיור מחריפה"

מדו"ח שיפרסם מרכז מוסאוא בשבוע הבא על חלקם של האזרחים הערבים בתקציב המדינה לשנת 2008 עולה, כי התקציב שמשרד הבינוי והשיכון מייעד בשנת 2008 לפיתוח תשתיות ביישובים הערבים, כולל בישובים הבדואים והדרוזים, עומד על כ-45 מיליון ש"ח - זאת לעומת הקצאת 47 מיליון ש"ח לעיר יבנה לבדה.

הדו"ח מעלה עוד כי מניתוח תקציב משרד הבינוי והשיכון המיועד לחברה הערבית עולה כי התקציבים המיועדים לאוכלוסיה הערבית קוצצו ביותר מחצי - 64 מיליון ש"ח בשנת 2007 לעומת 143 מיליון בשנת 2007. לטענת הדו"ח, התקציב המיועד לאוכלוסיה הערבית בא מתוך תקציב המשרד, שיעמוד על כ-5.1 מיליארד ש"ח.

מרכז מוסאוא מעלה בדו"ח עוד, כי בשנת 2007 הניצול בסעיף "פיתוח תשתיות ביישובי מיעוטים" היה נמוך ביותר ועמד על 14% בלבד, ובסעיף "פיתוח תשתיות לבניה חדשה" עמד הניצול על כ-46% בלבד, מכלל התקציב המאושרים. כלומר מתוך תקציב של כ-78 מיליון ש"ח בשני הסעיפים הללו התקציב שנוצל בפועל עמד על כ-19 מיליון בלבד.

מחבר הדו"ח, הכלכלן אמין פארס, מסר כי "משרד הבינוי והשיכון נכשל פעמיים - פעם אחת בהקצאת תקציבים פחות מהצרכים, ופעם שניה באי ניצול מלא של התקציבים המעטים שהוא הקצה כפי שעולה מנתוני משרד האוצר, ובכך תרם להחרפת מצוקת הדיור במקום לפתור אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully