וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "גורמים במערכת רודפים אותי"

נתיב נחמני ופנחס וולף

19.5.2008 / 11:23

איש העסקים מאשים את המשטרה בבדיית פרשת הפועלים וברדיפתו ממניעים פוליטיים. "המפלגה שלי תהיה מפלגה מובילה"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המיליארדר ארקדי גאידמק הגיע היום למשרדי היחידה ארצית לחקירות פשעים בינלאומיים (יאחב"ל), לאחר שנדרש להשלמת חקירה בפרשת בנק הפועלים. כהרגלו, הוא שוב השתלח בחוקריו.

"יש כמה אנשים במערכת שמשתמשים במעמד שלהם כדי לשלוט במצב ולרדוף אותי", אמר לוואלה! חדשות. גאידמק נחקר בחשד לעבירות של הונאה והלבנת הון, ומספר שותפים בכירים בבנק הפועלים חשודים במעורבות בהן. אולם, לדבריו, "אין פרשה כזאת, זאת היסטוריה מלאכותית שנוצרה על ידי המשטרה כדי להטריד אותי".

איש העסקים, שחבר באחרונה לפורשים ממפלגת הגמלאים בנסיון להקים מפלגה, חושב שיש קשר ישיר בין כך לחקירה: "זה חלק מהמצב הכללי שבו אותם אנשים בעלי כוח פועלים נגד הזכויות שלי ויוצרים נזק עצום לדמוקרטיה". לדבריו, "במשטרה יש גיבורים שמגנים על אנשים מטרור ומשודדים ואלו תמיד שם כשצריך אותם. אבל יש שם גם כמה פקידים, כמו ביחידה לחקירות בינלאומיות, שמשתמשים במדים כדי לדאוג לאינטרסים שלהם. במקרה שלי, הם עושים את זה רק כדי לעזור למודיעים שלהם".

ואולם, לדבריו, מזימת המתנכלים לו לא תצלח: "עד הבחירות הבאות המפלגה שלי תהיה מפלגה מובילה". גאידמק הוסיף בתשובה לשאלות וואלה! חדשות כי הפועלים נגדו הם לא פוליטיקאים, אלא "אנשים בבית המשפט העליון ובמשטרה. כולם מכירים את השמות אבל אני לא אגיד אותם כדי שלא ישתמשו בזה נגדי".

"שלוחה של העולם התחתון בכנסת"

בתוך כך, מתנהל הבוקר בוועדת הכנסת דיון בהתפלגות סיעת הגמלאים. הפורשים מבקשים להקים את סיעת "צדק לגמלאים" בתמיכתו של גאידמק. במהלך הדיון אמרה ח"כ זהבה גלאון (מרצ) כי הקמתה של הסיעה החדשה תביא ל"הקמת שלוחה של העולם התחתון בכנסת, והוועדה לא יכולה לתת לזה יד".

היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, חזרה על דבריה שפורסמו אתמול במכתב שהפיצה לחברי הכנסת, ואמרה כי בהסכם בין הפורשים לגאידמק קיימת "סטייה שלא ניתן להתעלם ממנה" מהוראות חוק הבחירות וחוק מימון מפלגות. לדבריה, "לא היו טענות כל כך כבדות ולא הונח חומר כגון זה בבקשות אחרות להתפלגות". היא סיכמה ואמרה כי הוועדה איננה חותמת גומי, וכי יש לה זכות שיפוט בנושא ההתפלגות.

ח"כ משה שרוני, אחד משלושת הח"כים המבקשים להתפלג לסיעה החדשה, טען בדיון כי "מפלגת הגמלאים בגדה בבוחריה והיא מנופפת בדברי בלע ושקרים". לדבריו, "ההסכם הקואליציוני היה צריך להתבצע עד סוף 2006 ואנחנו ב-2008 ולא קרה כלום". גם בנושא הקצבאות, אמר, לא נרשמה התקדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully