וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: ערבית לא תהיה שפה רשמית

פנחס וולף

19.5.2008 / 10:47

על פי ההצעה של לבנת תוגדר רק העברית כשפה רשמית, ערבית אנגלית ורוסית יהיו שפות משניות. ח"כ וילן: "רעיון מסוכן שיביא לקרע"

השפה העברית תוגדר כשפה רשמית יחידה של מדינת ישראל – כך על פי הצעת חוק חדשה שהונחה על שולחן הכנסת. על פי הצעת החוק של ח"כ לימור לבנת (ליכוד) – אליה הצטרפו חברי הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד), עתניאל שנלר (קדימה) ויו"ר סיעת ש"ס, יעקב מרגי – הערבית, האנגלית והרוסית יוגדרו כשפות רשמיות משניות.

הצעת החוק מבקשת להפחית ממעמד השפה הערבית שמוגדרת גם כשפה רשמית, אם כי במעמד פחות מהעברית. "דווקא בימים אלו שבהם ארגונים קיצוניים של ערביי ישראל מנסים להפוך את מדינת ישראל למדינה דו לאומית, וכחלק מזה גם למדינה דו לשונית שבה עברית וערבית יהיו השפות הרשמיות ובעלות מעמד שווה, דחוף ביותר להסדיר בחוק את מעמדה הייחודי של שפת התנ"ך – השפה העברית", אמרה לבנת.

לבנת הוסיפה כי "בימים אלה אנו חוגגים שישים שנות תקומה. השפה העברית הנה נכס לאומי חשוב מאין כמוהו, וברוח מגילת העצמאות עלינו להמשיך ולשמור עליה בדיוק כפי שעשו אבותינו ואבות אבותינו במשך אלפי שנים".

משמאל תקפו את היוזמה. ח"כ אבשלום וילן (מרצ) אמר בתגובה כי "הניסיון הציני של לימור לבנת להפסיק את הערבית כשפה רשמית במדינת ישראל, הוא רעיון מסוכן שיביא לקרע מיותר של 20 אחוז מהציבור הישראלי. מדהים ששיקולי פריימריז דוחפים שרת חינוך לשעבר לרעיונות קיצוניים מסוג זה".

"האישיות המשנית הזאת נושאת באחריות להידרדרות החריפה במערכת החינוך. ראוי שתשתוק לעשר שנים לפחות. השפה הערבית היא שפת הארץ וחוקי לבנת לא ישנו עובדה זו", מסר ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) בתגובה להצעת החוק של לבנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully