וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל טרור שהתאמן באירן נעצר בעזה

יהושע בריינר

19.5.2008 / 10:23

אבו מדיף, שנעצר בחודש שעבר, היה מעורב בירי קסאם והציע עצמו כמתאבד. השב"כ: המעצר מגלה מעורבות עמוקה של אירן

הותר לפרסום כי במבצע משותף של צה"ל ושב"כ נעצר ברצועת עזה ב-15 באפריל עלא אבו מדיף, פעיל בפלג אבו ריש, פלג קיצוני שפרש מהפתח לפני כמה שנים. אבו מאדיף עבר אימונים באירן, היה מעורב בירי רקטות לעבר ישראל ואף הביע הסכמה לשמש כמחבל מתאבד.

מחקירתו של אבו מדיף עולה, כי במאי 2007 הוא יצא לאימונים למשך מספר שבועות באירן ביחד עם פעילים נוספים מהרצועה. הקבוצה יצאה דרך מעבר רפיח לקהיר, המשיכה לדמשק ולאירן שם נקלטה במספר מחנות צבאיים מבודדים באזורים הרריים במדינה. במסגרת האימונים קיבלו אבו מדיף וחבריו הכשרה צבאית מקיפה שכללה אימונים גופניים, לימודים, תפעול מערכות נשק בהם נשק קל, רימונים, טילי נ"ט וכן הרכבת מטענים.

עם שובו לרצועה לאחר השתלטות חמאס השתלב אבו מדיף בירי רקטות לעבר ישראל. בשתי הזדמנויות שונות הציע את עצמו לשמש כמחבל מתאבד נגד כוחות צה"ל, ואף הוכנה קלטת וידאו בהשתתפותו לקראת פיגוע אפשרי.

בשב"כ אומרים כי מעצרו של אבו מדיף שופך אור על מעורבותה העמוקה של אירן בתמיכה, במימון ובהכשרות פעילי טרור ברצועת עזה. כמו כן, חושף המעצר את מעורבות סוריה בנושא הטרור, המאפשרת העברה פעילים לאירן לצרכי אימונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully