וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מאזן יכריז על כישלון המו"מ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.5.2008 / 9:17

"אל-קודס אל-ערבי": לאחר שיו"ר הרשות השתכנע כי המו"מ קרס, החליט להכריז על כישלונו ולהאשים את חוסר הרצינות האמריקאית

בתקופה האחרונה פורסמו דיווחים על כך שיושב ראש הרשות אבו מאזן מאוכזב מהתקדמות המשא ומתן עם ישראל. היום מתווסף לפרסומים דיווח נוסף לפיו אבו מאזן הגיע למסקנה כי מאמצי השלום עם ישראל נכשלו ולאור זאת הוא החליט להכריז על כישלון המשא ומתן.

מקורות פלסטינים מסרו לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, כי טרם יציאתו של אבו מאזן לוועידה הכלכלית בשרם א-שייח' הוא קיבל דיווחים על כך שארצות הברית מתנערת מהמאמצים להשיג התקדמות בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. מקור אירופי דיווח כי הממשל האמריקאי אינו מעונין להפעיל לחץ על ישראל או להתעמת עימה. "ארצות הברית מאפשרת לישראל חירות מלאה לנקוט עמדה שתשרת את המדיניות, הביטחון והאינטרסים שלה בלבד".

לדברי המקור הדיפלומטי, אבו מאזן קיבל דיווח לפיו גובשו הבנות בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לבין מפלגת ש"ס המבטיח בניית של אלפי יחידות דיור חדשות סביב ירושלים ובגדה המערבית, על מנת לחזק את הקואליציה המתפוררת. המקור הוסיף כי בכוונת אבו מאזן לשאת נאום ברמאללה שבו יכריז על כישלון המשא ומתן ויטיל על ישראל את האחריות לכך. בנוסף הוא צפוי להאשים את ארצות הברית בחוסר רצינות בתפקידה כנותנת החסות למגעים. "אבו מאזן עומ להתנער מהלחצים הערבים והבינלאומיים שמופעלים עליו נגד צעד זה", מסר עוד.

הבכיר הדיפלומטי ציין כי אבו מאזן התכוון להכריז על כישלון המשא ומתן עם ישראל כבר לאחר ביקורו המאכזב בוושינגטון, "שם שמע כי הממשל האמריקאי אינו מעוניין ללחוץ על ישראל להעניק ויתורים לפלסטינים". הבכיר מסר כי העמדה האמריקאית, ביחד עם הסחבת הישראלית והרחבת ההתנחלויות שכנעו את אבו מאזן להכריז על כך שאין תועלת במשא ומתן עם ישראל.

בכיר פתח קדורה פארס אישר את תחושתו הקשה של יושב ראש הרשות כלפי המשא ומתן עם ישראל. בראיון לתחנת רדיו מקומית אמר פארס כי אבו מאזן "משוכנע לגמרי כי המשא ומתן נכשל לאור נטיית האמריקאים לצד ישראל ולאור המעשים הישראלים בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully