וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט קיבל בעצמו מעטפות מטלנסקי"

19.5.2008 / 15:35

לטענת פרקליט המדינה משה לדור, החשד שמעטפות שהכילו דולרים הועברו במפגשים בארץ ובחו"ל. "תוך מספר שעות, יום או יומיים התמונה תתבהר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

פרקליט המדינה משה לדור טען היום (שני) בדיון בבית המשפט העליון כי "הגרסה שנבחנת כעת על ידי החוקרים היא שאהוד אולמרט נפגש בעצמו עם טלנסקי וקיבל כספים במזומן הן בביקוריו של טלנסקי בישראל והן בפגישות קצרות בחו"ל שבהן טלנסקי מסר דולרים במזומן בתוך מעטפות לראש הממשלה".

בית המשפט העליון דן היום בערעור שהגישו ראש הממשלה אהוד אולמרט וראש לשכתו לשעבר שולה זקן על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לגבות עדות מוקדמת מאיש העסקים האמריקאי מוריס טלנסקי. בעתירה דנו המשנה לנשיאת בית המשפט אליעזר ריבלין, סלים ג'ובראן ועדנה ארבל. ההחלטה בעניין צפויה להתקבל היום או מחר.

"החשדות מתייחסים בעיקר לשנים בהן כיהן אולמרט כשר התמ"ת. טלנסקי היה פעיל בארגונים יהודיים, יזם פעולות התרמה בארץ ובחו"ל וגם עם אולמרט. אולמרט נשא באחריות מיניסטריאלית, מילא תפקידים מגוונים שבמסגרתם היה בקשר עם יהדות התפוצות. הוא יצא את הארץ מעת לעת ונפגש עם גורמים שמזהים אותו כאישיות ציבורית בכירה הממלאת את שליחותה בארץ ובעולם", אמר לדור.

ייתכן כי עוד היום יתוודעו פרקליטי אולמרט לפרטים נוספים מהחקירה. עם זאת הדגיש לדור כי ניתנה תמונה כמעט מלאה לגבי החקירה.

לאחר דיון בית המשפט אמר לדור, כי "אנחנו מודעים ללוח הזמנים העמוס של ראש הממשלה, ורוצים שהוא ייתן לחוקרים שעה אחת בלבד. אז נמסור לפרקליטיו את חומר החקירה". לדבריו, "תוך מספר שעות, יום או יומיים התמונה ככל הנראה תתבהר. אי אפשר להתעלם מהחשש (של טלנסקי) להעיד נגד ראש ממשלה מכהן שנמצא איתו בקשרים, והחשש שאישיות בכירה שכזו לא תאהב את הגעתו לישראל להעיד היא אפשרות קיימת".

"רה"מ מופלה לרעה"

אלי זהר, פרקליטו של אולמרט, אמר במהלך הדיון כי "ראש הממשלה אהוד אולמרט מופלה לרעה ע"י רשויות החוק בהליך המשפטי נגדו".

"ביום שטלנסקי יעיד ייפתח משפטו של ראש הממשלה מבחינה ציבורית, ולא יעזור גם כשבית משפט יאמר שאין בכך כדי להאשימו", הזהיר עו"ד זהר. "אנחנו רוצים חקירה נורמלית בלוח זמנים סביר ונכון, ועל כן מבקשים שלא תהיה עדות מוקדמת ושזכויותינו לא ייפגעו". לדבריו, "הפרקליטות מבקשת לאשר את העדות המוקדמת של טלנסקי רק בגלל שהחשוד המרכזי בפרשה הוא ראש ממשלה", ולא הביאה כל ראיות לכך שאם לא תגבה עדות מוקדמת, לא ניתן יהיה לגבות אותה במועדה.

פרקליטיו של ראש הממשלה, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר ונבות תל צור, ועורך דינה של זקן מיכה פטמן, ערערו על גביית עדותו המוקדמת של טלנסקי בטענה כי כי אין יסוד ראייתי לבקשה לגביית עדות מוקדמת וכי היא תפגע בקיום הליך משפטי הוגן בפרשה. בתגובה לערעור, פרקליטות המדינה הודיעה אתמול לבית המשפט העליון כי למרות שבמסגרת ההליך הקיים לא ניתן לערער על קביעתו של בית המשפט המחוזי, "לאור נסיבותיו המיוחדות של העניין ורגישותו הציבורית", היא לא תבקש לדחות את הערעור על הסף.

נציגי המדינה פירטו שוב בפני בג"ץ את הסיבות לגביית עדות מוקדמת מטלנסקי, בהן חשיבות העדות והחשש כי ברגע שיצא מישראל, לא ישוב להעיד. זאת, גם בשל חששו מהשלכות הנלוות לעדות נגד ראש הממשלה וגם בשל "מערכת קשרים חיובית", אותה ניהל עם אולמרט במשך שנים רבות.

טלנסקי הוא עד מרכזי הנחקר כחשוד בפרשה החדשה בה נחקר אולמרט. על פי החשד, במשך שנים העביר טלנסקי כספי תרומות לאולמרט, שלפי טענת האחרון שימשו למימון מערכות הבחירות שלו לעיריית ירושלים. בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את גביית העדות המוקדמת מטלנסקי מחשש שישוב לארצות הברית וקבע כי עדותו תינתן ב-25 במאי, ועל אישור זה מערערים עורכי הדין של אולמרט וזקן. טלנסקי הודיע כי בכוונתו לשוב לארצו למחרת ובכך הותיר למשטרה פחות מיומיים לגביית העדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully