וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטרה אחידה - רוצים שקט כמו בתל אביב"

יהושע בריינר

18.5.2008 / 20:30

ראשי הערים והמועצות האיזוריות הנפגעות מהקסאם התכנסו לישיבה ראשונה יחד. "אנחנו לא עוטף עזה, אנחנו חזית הדרום"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

לראשונה מזה שמונה שנים התכנסו ראשי הערים והמועצות האזוריות בעוטף רצועת עזה. הקבוצה, המכנה את עצמה "הפורום לביטחון הדרום", התכנסה כדי לאחד כוחות מול מדיניות הממשלה במטרה להפסיק את ירי הקסאמים. ראש עיריית אשקלון רוני מהצרי אמר, כי ראשי הערים והמועצות "לא מבקשים הטבות או כסף, אלא רק מבקשים את הפסקת הירי על תושבינו".

לישיבה שהתקיימה היום (ראשון) באשקלון הגיעו מהצרי, ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר, ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר, ראש המועצה האיזורית שדות נגב מאיר יפרח, נציג מהעיר שדרות וראש המועצה האיזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון.

מהצרי אמר כי "זו הפעם הראשונה בה הצלחנו להתמקד סביב מטרה אחת- רוצים שקט כמו בת"א". שוסטר הוסיף שבעוד האזרחים מקיימים את התפקיד המוטל עליהם ונשארים בשטח ומגלים חוסן אישי, "הממשלה צריכה לפתח נשק כנגד קסאמים ולא עושה זאת". "באותו האופן", הוסיף שוסטר, "צריכים לפעול למיגון התושבים - אנו דורשים לקבל החלטות תוך ימים".

בפורום אמרו כי הם מודעים למחיר רגיעה זמנית ולמחיר פעולה צבאית, אך כי "תפקיד הממשלה זה לקבל החלטות ולבצע אותן". שוסטר הוסיף כי "אם המצב ימשך, היכולת של התושבים לעמוד איתן תלך ותדרדר - דמם של הנפגעים הבאים יהיה על ראש הממשלה". פרג'ון סיכם ואמר כי "חשוב לנו להבהיר שאנחנו לא עוטף עזה - אנחנו חזית הדרום. יש להשקיע את כל המשאבים האפשריים בכדי לתת לנו פתרון".

בסיכום הפגישה אמרו חברי הפורום כי ידרשו פגישה עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, על מנת להביע את מחאתם, ולהביא את הממשלה להפסיק "למשוך אותנו באמתלות של ועידות או כנס או כנסים", לדבריהם. כמו כן הוחלט בפורום כי יפעילו צוות מקצועי של יועצי תקשורת שיעלה את מצב תושבי הדרום למודעות הציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully