וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "בלי הסכם תוך חצי שנה אתפטר"

דני ליבר

18.5.2008 / 17:14

יו"ר הרשות אמר בפגישה עם ביילין, כי "מבוי סתום במו"מ עלול להוביל לאסון נוסח אינתיפאדת 2000". סלימאן: הפסקת האש ממתינה רק להסכמה ישראלית

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (ראשון) לח"כ יוסי ביילין (מרצ), בפגישה בשארם א-שייח', כי אם לא יחתם הסכם בין ישראל לרשות הפלסטינית בחצי השנה הקרובה, יתפטר מתפקידו. בעבר אמר יו"ר הרשות כי עד תחילת השנה יתפטר בכל מקרה מתפקידו ולא יתמודד פעם נוספת על תפקיד. אמירה זו של אבו מאזן מרמזת על כך שאם יחתם הסכם בין ישראל לרשות הפלסטינית ישקול שלא להתפטר, או שיתמודד פעם נוספת על תפקיד היו"ר.

לדברי אבו מאזן, "לישראל לא יהיה פרטנר טוב יותר מההנהגה הפלסטינית כיום, המאמינה שהאינטרס הפלסטיני הוא פשרה היסטורית עם ישראל". יו"ר הרשות התרעם על כך שלמרות ההצהרות והנאומים החיוביים והמתפייסים של ממשלת ישראל, במציאות בשטח כמעט ולא השתנה דבר, ולדבריו אף הורע במובנים מסוימים.

יו"ר הרשות הזהיר כי מבוי סתום במשא ומתן המדיני עלול להוביל לאסון נוסח אינתיפאדת 2000, שהתרחשה לאחר כישלון השיחות בקמפ דיוויד בין ראש הממשלה דאז אהוד ברק לבין יו"ר הרשות הקודם יאסר עראפת. לדבריו, "אם לא יהיה הסכם מדיני, יהיה זה ניצחון עצום לכל הגורמים הקיצוניים באזור".

גם ראש המודיעין המצרי עמר סלימאן, הנמצא במו"מ עם חמאס לגבי יוזמת הרגיעה המצרית עם ישראל, נפגש היום עם ביילין בוועידה בשארם א-שייח'. סלימאן אמר לביילין כי אם יאשר שר הביטחון אהוד ברק את עיקרי ההצעה, יוכל סלימאן לקבוע "כבר מחר" את שעת תחילת הפסקת האש. ח"כ ביילין אמר בתגובה כי מבחנה האמיתי של הפסקת אש יהיה ביכולת חמאס למנוע מארגונים אחרים לפעול כנגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully