וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפונה מגוש קטיף: "זרקו אותנו לפחים"

יהושע בריינר

18.5.2008 / 17:03

יו"ר מנהלת סל"ע אמרה כי המפונים קיבלו פיצויים וקרקעות, אך "הם מסרבים להתחיל לבנות". חקלאי שפונה: "מקבלים כסף על גבינו"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כמעט שלוש שנים לאחר ההתנתקות ועדיין נראה כי הפתרון למתיישבים שפונו מרצועת עזה ומצפון השומרון רחוק. במסיבת עיתונאים שכינסה היום (ראשון) מנהלת סל"ע (סיוע למפוני עזה), פרטו בכיריה את סכומי הכסף והמספרים שעומדים שמאחורי כאלפיים המשפחות שפונו מהיישובים.

על פי הנתונים, סך כל עלות הפיצויים למפונים צפוי להגיע לארבע וחצי מיליארד שקל. לדברי צביה שמעון, יו"ר המנהלת, "כל המשפחות כבר קיבלו פיצויים שסכומם נע בין מיליון למיליון וחצי שקל, ואף הוכשרו קרקעות לטובת בנייה. אולם, מרבית המפונים מסרבים להתחיל לבנות את בתיהם".

"זה נשגב מבינתי", אומרת שמעון, "אני אומרת את זה באופן מפורש: יש פתרון לכל מתיישב. יש לנו מאות מגרשים שרק מחכים למפונים. אני לא יודעת למה הם לא מוכנים לעבור. צריך להבין, מדובר באנשים שעוברים תהליך קשה מאוד, ואנחנו עושים הכל על מנת להיות ולסייע להם בכל מה שניתן, החל מבחינה כספית ועד לסיוע פסיכולוגי". בנוסף אומרת שמעון, כי המדינה העמידה לרשות חקלאי הגוש כ-7,000 דונמים של אדמה, זאת לעומת 4,500 בלבד שהיו ברשותם בגוש קטיף.

במסיבת העיתונים היה גם משה ראובן, חקלאי שפונה מגוש קטיף שהתקשה לקבל את הדברים, ומאוחר יותר אף פרץ בבכי. "אלה אנשים שמקבלים כסף על הגב שלנו", אמר על אנשי המנהלת, "אם אלה הסכומים שנתנו לנו היינו כבר מיליונרים. חלק מהכסף חוזר למנהלת, חלק אחר חוזר למדינה ועוד חלק לעורכי הדין שלנו. בסופו של דבר לא נותר לנו כמעט דבר. היום אני לא יכול לקנות אפילו ארבע דונם של אדמה לעיבוד, מבלי לדבר על להחזיק את המשפחה. מדינת ישראל לא ראויה לבנים כמונו. אנחנו נתנו את הנשמה שלנו בגוש קטיף, והיום זרקו אותנו לפחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully