וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים ב"זיקים" עדיין ישנים באוהלים

יהושע בריינר

18.5.2008 / 15:35

לאחר שקסאם פצע 69 חיילים לפני שנה הוצבו במקום מיגוניות, אך החיילים בבסיס חוששים: "עד שמתארגנים בלילה הקסאם נופל"

כשנה לאחר נפילתו של הקסאם בבסיס הטירונים בזיקים שגרמה לפציעתם של 69 חיילים, חלקם באורח קשה, נמשך הירי אל עבר המקום שהפך ליעד אסטרטגי עבור ארגוני הטרור ברצועה.

עד כה נפלו בסביבת הבסיס עשרות רקטות קסאם ופצצות מרגמה, אולם החיילים ממשיכים לישון באוהלים. לאחר נפילת הקסאם בבסיס בספטמבר האחרון הקימו הורי החיילים קול צעקה, שהביא להקמת עשרות מיגוניות במקום ולהתקנת מערכת "צבע אדום". ליד כל פלוגה ממוקמת מיגונית המסוגלת להכיל עשרות חיילים, אך למרות זאת, החיילים חוששים.

"לא חשוב כמה מיגוניות יש, זה מפחיד לישון בבסיס", אמר לוואלה! חדשות טוראי א' המשרת בזיקים, "אני אישית לא חושש, אבל החברים מפחדים להיות באוהל שלא ממוגן בפני כלום, בקושי מפני הרוח. נכון ששמו לנו 'צבע אדום', אבל אם באמצע הלילה זה מעיר אותך, יש לך עשר שניות לקום וללכת למיגונית. אני כבר מעדיף להמשיך ולישון כי עד שאני אתארגן הקסאם כבר יפול".

"הכי מפחיד זה פצצות מרגמה, כי אין מפניהן התרעה", אמר חברו ר', "אנחנו בבסיס רק כמה שבועות, אבל התרגלנו לזה כך שזה כבר לא מפריע לנו. בוא נגיד שהייתי מעדיף לעשות טירונות במקום אחר".

גורמים אזרחיים קראו בעבר להעביר את הבסיס, בשל החשש מפגיעה המונית נוספת כתוצאה מנפילת רקטה. עם זאת, בשלב זה לא מתכוונים בצה"ל למקם מחדש את בסיס הטירונים, אולם בשנה האחרונה צומצם מספר החיילים בו כתוצאה ממעבר הטירונות החילית לבסיסים שונים בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully