וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלנסקי הקציב יומיים לגביית עדותו

נתיב נחמני

18.5.2008 / 19:19

הודיע כי יעזוב את הארץ ב-26 במאי. הפרקליטות לא תדרוש דחיה על הסף של הערעור שהגישו פרקליטי רה"מ על גביית העדות מטלנסקי, אך תיאבק על כך בביהמ"ש

עורך דינו של מוריס (משה) טלנסקי, ז'ק חן, הודיע היום בשמו לבית המשפט העליון כי הוא מוכן להשאר בארץ עד ליום שני ה-26 במאי בשעות הערב. כיוון שעדותו של טלנסקי בבית המשפט נקבעה להתחיל בבוקר ה-25 לחודש, עזיבתו תותיר למשטרה פחות מיומיים לחקירה.

ביום רביעי קבעה נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת מוסיה ארד, כי עדותו המוקדמת של טלנסקי תיגבה ב-25 במאי, בעוד 10 ימים, ואם יהיה בכך צורך, היא תימשך גם בימים שאחרי. יום לפני קביעתה התירה השופטת לפרסום פרוטוקול דיון בו טענה המדינה כי מלבד היות טלנסקי עד בפרשה, הוא גם בגדר חשוד.

פרקליטיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט ערערו על גביית עדותו המוקדמת של טלנסקי בטענה כי היא תפגע בקיום הליך משפטי הוגן בפרשה. בתגובה לערעור, פרקליטות המדינה הודיעה היום אחר הצהריים לבית המשפט העליון כי "לאור נסיבותיו המיוחדות של העניין ורגישותו הציבורית", היא לא תבקש לדחות את הערעור על הסף.

חשש שטלנסקי לא ישוב להעיד

פרקליט המדינה משה לדור, פרקליט מחוז ירושלים אלי אברבנאל והממונה על העניינים הפליליים בפרקליטות המדינה, תמר בורנשטיין, כתבו בתגובה לערעור כי למרות שבמסגרת ההליך הקיים לא ניתן לערער על קביעתו של בית המשפט המחוזי, לאור הנסיבות, הם לא ידרשו לדחות את הערעור על הסף.

נציגי המדינה פירטו שוב בפני בג"ץ את הסיבות לגביית עדות מוקדמת מטלנסקי, בהן חשיבות העדות והחשש כי ברגע שיצא מישראל, לא ישוב להעיד. זאת, גם בשל חששות מהשלכות הנלוות לעדות נגד ראש הממשלה וגם בשל "מערכת קשרים חיובית", אותה ניהל עם אולמרט במשך שנים רבות.

את הערעור הגישו ביום חמישי פרקליטיו של אולמרט, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר ונבות תל צור, ועורך דינה של שולה זקן מיכה פטמן, ערעור לבג"ץ על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים בדבר גביית עדות מוקדמת ממשה טלנסקי, העד המרכזי בפרשת השוחד בה חשוד אולמרט. בערעור טענו כי אין יסוד ראייתי לבקשה לגביית עדות מוקדמת וכי גביית העדות תפגע בקיום הליך משפטי הוגן בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully