וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלף אמריקאי ירה בקוראן והושעה מתפקידו

טלי גולדשטין

18.5.2008 / 15:37

בעת אימונים במטווח בבגדד, השתמש אחד החיילים האמריקאים בספר הקדוש כמטרה. "לא היתה לי כוונה רעה. לא ידעתי שזה הקוראן"

חייל אמריקאי השתמש בקוראן, הספר הקדוש למוסלמים, כמטרה במהלך אימוניו בירי. מפקד הכוחות האמריקאים בבגדד פירסם התנצלות רשמית על התקרית אתמול (שבת). מייגו'ר ג'נרל ג'פרי המונד התנצל בשם הקצין האחראי על יחידות הצלפים והקריא בנוסף מכתב התנצלות של היורה עצמו. לפי דיווח רשת CNN, זוהי הפעם הראשונה שהתקרית נחשפה בפומבי מאז אירעה ב-11 במאי.

"אני מבקש את סליחתכם", אמר הנמונד למנהיגי פלגים ואחרים בטקס ההתנצלות. "אני מביט בעיניכם בענווה ואני מבקש שתסלחו לחיילי ולי", הוסיף. קצין אחר נישק ספר קוראן והעניק אותו כמתנה צנועה למנהיגי הפלגים.

המונד הקריא גם קטעים ממכתב החייל היורה. "אני מקווה כי פעולותיי לא השפיעו לרעה על השותפות ששתי המדינות פיתחו יחדיו. המעשה שלי היה חסר אחריות, פזיז ונמהר. אך בלבי לא היתה לי כוונה רעה". אחד ממנהיגי הפלגים אמר כי, "המעשה הנפשע שביצעו הכוחות האמריקאים" התרחש במטווח בתחנת המשטרה בשכונת רדוואניה. לאחר שהיורים עזבו, מצא שוטר עירקי חור באמצע ספר קוראן.

חקירה צבאית מצאה את היורה אשם והדיחה אותו מתפקידו. הוא צפוי לשוב לארצות הברית להצבה בתפקיד חדש. "פעולות החייל הם התנהגות פושעת לכל דבר", אמר המונד. "הגעתי לכאן כדי להגן עליכם, לתמוך בכם – ולא לפגוע בכם – והתנהגות החייל מוטעות ובלתי מקובלות". החייל טען להגנתו כי לא ידע שהספר שבו ירה הוא הקוראן.

תושבי האזור, שהגיעו לטקס, נשאו שלטים וקראו "כן, כן לקוראן" ו"החוצה אמריקה". השייח' חמדי אל-קירתאני קרא לתקרית "מתקפה נגד העולם המוסלמי כולו". האיגוד למלומדים מוסלמים גינה את התקרית ואת תגובתו המאוחרת של הצבא האמריקאי. "זהו פשע מחריד נגד הספר הקדוש של אלוהים, החוקה של המדינה ומקור של גאווה וכבוד", נכתב בהצהרה של האיגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully