וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן אברמוביץ': עכשיו גם אספן אמנות

טלי גולדשטין

18.5.2008 / 11:55

ה"סאנדיי טיימס" חושף את זהותו של אספן מסתורי שרכש בשבוע שעבר 2 יצירות אמנות בניו יורק: לא אחר מאשר האוליגרך הרוסי

בשבוע שעבר עולם האמנות רעש וגעש לאחר ששתי יצירות אמנות נמכרו במחירי שיא. בעת המכירה בחר הרוכש לשמור על אנונימיות, אך ה"סאנדיי טיימס" הלונדוני, המצטט מקורות מהימנים, חשף היום (ראשון) את זהות האספן המיסתורי: האוליגרך רומן אברמוביץ', הבעלים מועדון הכדורגל "צ'לסי" ואיל ההון היהודי.

לפי הערכות מקורבים, מסע הקניות בסך 120 מיליון הדולרים של אברמוביץ', שאינו מזוהה בדרך כלל עם אמנות, מרמז כי המיליארדר מצא תחביב חדש. את ההשראה לתחביב קיבל אברמוביץ', ככל הנראה, מחברתו הדוגמנית דריה "דאשה" זוקובה, שדיברה באחרונה על רצונה לפתוח גלריה לאמנות מודרנית במוסקבה.

"סו הגדולה", ציור של האמן לוסיאן פרויד נמכר ביום שלישי שעבר בבית המכירות "כריסטי'ס" שבניו יורק בעבור 33.6 מיליון דולר – המחיר הגבוה ביותר שהושג במכירה פומבית בעבור ציור של אמן חי. לפי דיווח כתב העת "דה ארט ניוזפייפר", אותו קונה הגיש הצעתו שוב למחרת במכירה פומבית של "סותבי'ס", בה רכש טריפטיכון של האמן האירי פרנסיס בייקון בעבור מחיר שיא של 86 מיליון דולר.

בעוד עולם האמנות חגג את המכירות הרווחיות על רקע המשבר בשווקים הפיננסיים ברחבי העולם, גברו הספקולציות לגבי זהות הקונה. כריסטינה רואיז, עורכת "דה ארט ניוזפייפר": לפי השמועות, אברמוביץ' הוא הרוכש של שתי היצירות ואני מתרשמת מאד מבחירותיו. הוא אמנם רכש אותן במחירים הגבוהים ביותר, אך אלו רכישות טובות שמחירן לא צפוי לרדת", אמרה.

"אברמוביץ' הוא שחקן חדש בשוק האמנות. מאזן הכוחות בעולם האמנות משתנה וכעת אספנים אמריקאים ואירופים מוכרים לאספנים רוסים או מהמזרח התיכון. משמעות הדבר שהשוק יציב וחזק", הוסיפה רואיז.

אברמוביץ', שהונו נאמד בכ-24 מיליארד דולרים, הכריז על פרידתו מאשתו השניה אירינה בשנה שעברה. כעת הוא מנהל מערכת יחסים עם זוקובה, בתו בת ה-25 של סוחר נפט. זוקובה, הלומדת הומיאופתיה בלונדון, השיקה מותג אופנה משלה והיא חובבת אמנות מושבעת. גלריה לאמנות ותרבות עכשווית, אותה הקימה זוקובה במוסך אוטובוסים ישן משנות ה-20 במוסקבה, צפויה להיפתח בחודש הבא. לפי הדיווחים, הזמרת הבריטית איימי ווינהאוס קיבלה הצעה בסך שני מיליון דולר על מנת לשיר באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully