וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש שאלפי ילדים יגוועו ברעב במיאנמר

טלי גולדשטין

18.5.2008 / 10:27

לפי הערכות, ילדים החיים באזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהסופה, סובלים כעת מתת תזונה חמורה ועלולים למות בתוך ימים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

אלפי ילדים במיאנמר יגוועו ברעב בתוך שבועות, אלא אם כן אספקת מזון תגיע אליהם בזמן הקרוב, כך הזהירה היום (ראשון) קרן הסיוע הבריטית "סייב דה צ'ילדרן". לפי הערכות הקרן, כ-30 אלף ילדים מתחת לגיל חמש החיים באזור הדלתא של מיאנמר סבלו מתת תזונה עוד לפני שציקלון "נארגיס" פגע במדינה בשני במאי.

ג'סמין וויטבריד, מנכ"לית הקרן, אמרה כי החשש הוא שהילדים באזורים העיקריים שנפגעו מהציקלון סובלים מ"תת תזונה חמורה" – הרמה הקיצונית והמסוכנת ביותר של רעב. "כשאנשים מגיעים למצב זה, הם עלולים למות בתוך ימים. ילדים כבר עתה מתים כתוצאה ממחסור במזון. הם זקוקים נואשות למזון עשיר באנרגיה ומזין", הוסיפה.

"סייב דה צ'ילדרן" הזהירה בנוסף מפני האפשרות שקורבנות הציקלון עלולים להיות תלויים בסיוע זר גם ב-2009. הציקלון הטביע את שדות האורז באזור הדלתא – הידוע בכינוי "קערת האורז" של המדינה – במי ים והרס למעשה את כל היבולים. חלק ממאמצי הסיוע כוללים עתה חלוקה של זרעי אורז לחקלאים באזורים שכבר אינם מוצפים.

אתמול האשים ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון את ממשלת מיאנמר ב"התנהגות בלתי אנושית" על כך שאינה מאפשרת לסיוע בינלאומי להגיע לקורבנות הציקלון. בראון אמר בראיון לרשת BBC, כי אסון הטבע הפך ל"טרגדיה מעשה ידי אדם" בגלל ההזנחה של המשטר. צרפת אמרה כי מינאמר נמצאת על ספה של ביצוע פשע נגד האנושות לאחר שהחונטה הצבאית השלטת סירבה לאפשר לספינות סיוע צרפתיות ואמריקאיות להיכנס לשטחה ולפרוק אספקה.

שליח האו"ם לסיוע הומניטרי ג'ון הולמס עושה דרכו למיאנמר במטרה לשכנע את המנהיגים לאפשר גישה רחבה יותר לעובדי האו"ם הרוצים לעזור במאמצי ההצלה. הוא נושא עמו מכתב ממזכ"ל האו"ם באן קי מון למנהיג המדינה תאן שווה, שסרב עד כה להיענות לקריאותיו.

ממשלת מיאנמר, הנתונה תחת הלחץ הבינלאומי המחריף, ארגנה אתמול סיור מיוחד של כשבעים דיפלומטים זרים באזור הדלתא. הדיפלומטים צפו בהרס העצום. מניין ההרוגים והנעדרים בציקלון עומד על למעלה מ-133 אלף בני אדם - 77,738 הרוגים ו-55,917 נעדרים. כ-2.5 מיליון בני אדם נאבקים על מנת לשרוד.

במהלך 50 השנים האחרונות, שתי סופות ציקלון אסיאתיות עלו בחומרתן על ציקלון "נארגיס", מבחינת מספר ההרוגים. ב-1970, סופה שפקדה את בנגלדש הסמוכה גבתה את חייהם של 500 אלף אנשים. ב-1991, נספו 143 אלף בני אדם בסופה אחרת, גם היא בבנגלדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully