וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרות ועוטף עזה - אזורי עדיפות לאומית

פנחס וולף

18.5.2008 / 13:52

כך אישרו היום שרי הממשלה. ההכרה תעניק לתושבים הטבות מס. אולמרט בפתח הישיבה: "ההכרעה ברצועת עזה קרובה מאוד"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

שדרות ויישובי עוטף-עזה יוכרו כאזור פיתוח א' - מעמד שיעניק לתושבים הטבות בתשלומי המס. כך אישרו היום (ראשון) שרי הממשלה. ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "זהו עוד מהלך שיסייע לתושבי האזור להתמודד עם הקשיים והאתגרים, מעבר לפעילות הענפה שפיקוד העורף עושה כדי להשלים במהירות שיא את המיגון שהתחייבנו אליו בבתי ספר ומקומות אחרים".

בפתח ישיבת הממשלה אמר אולמרט, כי "ההכרעה ברצועת עזה קרובה מאוד" . לדבריו, "המצב הנוכחי לא יימשך. לא יהיה נכון להיכנס לפרטים, די לומר שאנו משוכנעים שאי אפשר לתת למצב הזה להימשך. המשימה שמוטלת עלינו היא לגרום לכך שתושבי הדרום יוכלו לחיות בשקט".

ראש הממשלה התייחס גם לביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש שהסתיים ביום שישי. הוא ציין כי במהלך הביקור התקיימו מספר מפגשים ודיונים אסטרטגיים בנושאים רגישים ביותר וביניהם אירן, סוריה, המצב בלבנון וגם המשא ומתן עם הפלסטינים והמצב בעזה. "יצאנו מהשיחות בהרגשה שיש על מי ועל מה לסמוך", אמר אולמרט.

אולמרט ציין כי התרשם במיוחד מהופעתו של בוש בכנסת: "הדברים הללו מעולם לא הושמעו בכנסת ישראל. יש לי התרשמות עמוקה והכרת טובה על המחויבות הבלתי מותנית ליציבותה ולקיומה של מדינת ישראל".

"דמיינו רקטות לסן-דייגו"

שר הביטחון אהוד ברק נפגש הבוקר עם יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי ו-12 חברי קונגרס נוספים. בפגישתם דרש מהם ברק "שכל אחד יחשוב מה היה קורה אם היו יורים במשך שבע שנים רקטות מטיחואנה לסן דייגו".

השר להגנת הסביבה גדעון עזרא (קדימה) אמר היום בכניסה לישיבה כי "מדינת ישראל בחרה ראש ממשלה כשלא עמדה על הפרק אף אחת מהפרשות. צריך למצוא דרך לבחור ראש ממשלה ולא להתחיל למצוא דברים נגדו כשהוא נבחר. ברגע שהוא נבחר צריך שתהיה ממשלה יציבה ככל שניתן". בנוגע למשא ומתן עם חמאס ציין עזרא כי "כל מה שעושים צריך להיעשות בתיאום עם אבו מאזן".

שר הבינוי והשיכון זאב בוים (קדימה) טען בפתח הישיבה כי לישראל "אין דיבור ישיר עם חמאס, יש לנו אינטרס שמצרים תהיה שותפה לשיחות כי השיחות האלו נוגעות גם לסוגיות משותפות עם המצרים, כמו מניעת המשך ההתחמשות של חמאס דרך סיני וסוגיית המעברים". לדבריו, "לשם פתרון נושא גלעד שליט, השיחות עם חמאס חיוניות". בוים ציין כי "עד שלא יתמלאו כל צרכי ישראל לא יהיה הסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully