וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 צעירות התפתו לכסף מהיר והבריחו קוקאין

נתיב נחמני

18.5.2008 / 10:23

הצעירות ענו למודעת דרושים בעיתון, שהציעה עבודה המשלבת נסיעות עסקים לחו"ל, ונעצרו בנתב"ג עם קוקאין שהבריחו מאקוודור

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר שנתיים מאסר על מירב צרור, תושבת חולן בת 31, ו-20 חודשי על מורן מיתר, בת 26 מקצרין, שהורשעו ביבוא סם מסוכן לישראל, לאחר שהעבירו משלוח הכולל 900 גר' קוקאין מאקוודור.

מכתב האישום עולה, כי לפני כשנה נענו השתיים למודעת דרושים בעיתון, אותה פרסם אסיר בשם לירן קולוש. המודעה הציעה עבודה המשלבת נסיעות עסקים לחו"ל. השתיים נענו למודעה, כשבתחילה סיפר קולוש למירב צור, כי מדובר במעשה לא חוקי של הברחת תרופות יקרות מחו"ל. בהמשך, לאחר שהסכימה לבצע את העבודה, סיפר לה כי מדובר בהברחת סמים לארץ.

באמצעות אדם אחר, מסר קולוש לנאשמות כסף לרכישת כרטיסי טיסה וכסף מזומן להוצאות. השתיים טסו לאקוודור, שם פגשו אישה מקומית שמסרה להם את הסם תמורת הכסף המזומן שהעביר להן קולוש. מכתב האישום עולה כי רק בשלב זה הבינה מורן מיתר שמדובר בסם.

ימים לאחר קבלת הסם, טסו השתיים לישראל ונעצרו על ידי המשטרה. בתיאום עם השוטרים השניים הולכו לביצוע העסקה ומסרו את הסם לאיש הקשר של קולוש. בשלב זה הופסקה העסקה והאיש נעצר.

"המודעות הן מלכודות דבש"

שופט בית המשפט המוחזי ח'אלד כבוב כתב בגזר הדין: "קיים קושי לא מבוטל לגזור את דינם של אותם בלדרי סמים, לרוב צעירים לאחר שירות צבאי, ללא עבר פלילי, הפועלים בשירות 'לוויתני פשע' המנצלים אותם ומפתים אותם בסכומי כסף גדולים.

בהחלטתו פירט השופט את הצורך לבוא לקראת שתי הנאשמות, בשל שיתוף פעולתן עם המשטרה. בנוסף לעונש המאסר, גזר השופט שנה וחצי על תנאי וקנס כספי בסך 4,000 שקלים לכל אחת מהן. הוא הוסיף: "לא אוכל לסיים מבלי להתייחס לתופעה המסוכנת של אותן מודעות המתפרסמות כמעט מדי יום ומציעות לצעירים, לרוב לאחר שירות צבאי, עבודה בחו"ל כנגד סכומי כסף לא מבוטלים".

לדבריו, "מדובר במלכודות דבש שנועדו לצוד את אותם צעירים לצורך ביצוע עבירות חמורות ביותר. ראוי היה שגורמי המודיעין והחקירה במשטרה יתחקו אחר אותן מודעות, על מנת להגיע לאותם אנשים, העומדים מאוחורי אותן פרשות פליליות". השופט הורה להעביר את החלטתו למשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully