וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעש בסין: פינוי המוני מחשש להצפות

18.5.2008 / 14:02

תושבי בייצ'ואן שבסצ'ואן, פונו בשל החשש כי נהר יעלה על גדותיו ויציף את האזור. לפי הנתונים המעודכנים, נספו כ-32 אלף בני אדם ברעש

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

צוותי הצלה במחוז סצ'ואן נתונים בעיצומו של מאבק נגד השעון, ימים לאחר שרעידת האדמה הקטלנית ביותר מזה 30 שנים פקדה את האזור בשבוע שעבר. חיילים ומתנדבים עדיין מחטטים ומחפשים בין ההריסות בבייצ'ואן, אחד האיזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר ברעש, אך התקווה למצוא ניצולים הולכת ונעלמת בעוד יותר ויותר גופות מתגלות במקום.

מניין הנספים הרשמי, לפי ממשלת סין, עומד כעת על 32,477 בני אדם, אך ההערכות הן כי המספר הסופי יעלה על 50 אלף. כ-4.8 מיליון בני אדם איבדו את בתיהם. ביום שישי, נמצאו ניצולים רבים, לרבות ששה כורים שמצאו מקלט בבור במשך 88 שעות. לפי דיווח סוכנות החדשות הממלכתית בסין, 33 בני אדם חולצו בחיים מההריסות בבייצ'ואן.

בעיר יינגשיו, הסמוכה למוקד הרעש, חילצו החיילים נערה צעירה מתוך הריסות בית ספר שקרס. אתמול (שבת), חולץ אדם בחיים לאחר ששהה 123 שעות תחת ההריסות של בית מלון. יינגשיו נמצאת במחוז וונצ'ואן, בו מניין ההרוגים עומד על 28,881 עד כה.

ב-12 במאי, ג'יאנג יוהאנג בן ה-20 ממחוז גוויז'ו שהה במלון "יינגדיאן" כשהורגשה רעידת האדמה בעוצמה של 7.9 בסולם ריכטר. הוא ושאר האורחים נקברו תחת הריסות המלון שקרס. ג'יאנג חולץ באלונקה לאחר שצוות גדול של מחלצים סילקו את ההריסות סביבו במשך 10 שעות. "אני כה שמחה. תודה למחלצים, תודה לממשלה, תודה לעם הסיני", אמרה אמו הנרגשת שליוותה את בנה בדרך לבית החולים.

עם זאת, מעטים הם בני מזל כג'יאנג. ביום שישי חילצו החיילים 2,538 אנשים מתוך ההריסות ברחבי סצ'ואן, 165 מהם חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully