וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "לא הסכמנו לשחרר 71 אסירים"

יהושע בריינר וניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.5.2008 / 18:35

הגורם אמר את הדברים בעקבות דיווח של העיתון "אל חיאת". הניה: מצרים תפתח את מעבר רפיח אם לא יושג הסכם

גורם ביטחוני הכחיש היום מכל וכל (ראשון) את הדיווח לפיו ישראל הסכימה לשחרר 71 אסירים פלסטינים בתמורה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.

מוקדם יותר, אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק בשיחה עם העיתון "אל-חיאת" כי ארגונו מסרב להכליל את עסקת שליט בתוך הרגיעה. יחד עם זאת הבהיר כי חמאס מעוניין לקדם את עסקת שליט. "יש בעיה עם 270 שמות שהצגנו לישראלים. ישראל מסרבת לשחרר אותם בטענה כי יש דם על ידיהם, והיא הסכימה לשחרר רק 71 אסירים, ביניהם קטינים, נשים, חברי פרלמנט ושרים".

ראש ממשלת חמאס המודח איסמעיל הניה אמר היום, כי מצרים צפויה לפתוח את מעבר רפיח אם ישראל תשיב בשלילה להצעת הרגיעה המצרית. בנאום לרגל יום הנכבה הבהיר הניה כי ארגונו עומד על כך שדרישותיו יקוימו על מנת לגבש את עסקת שליט.

הניה אישר כי משלחת של חמאס מהשטחים ומחו"ל תגיע מחר למצרים על מנת לדון בהצעת הרגיעה המצרית ולשמוע מהמצרים את העמדה הישראלית כלפי ההצעה.

עימות חריף עם הירדנים

מקורבים למשלחת המשא ומתן הפלסטינית מסרו היום לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי "עד חודש אוגוסט ייחתם הסכם הבנות בין הרשות הפלסטינית לבין ישראל". במקביל מצוטטים גורמים ירדניים שהביעו חשש מהחמצת ההזדמנות לשלום בין ישראל לפלסטינים, זאת "לאור נאומו הציוני של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש".

מקורות ירדנים בכירים מסרו לעיתון כי לפני כשלושה שבועות פרץ עימות חריף בין שר החוץ הירדני סלאח אל-בשיר לבין שרת החוץ ציפי לבני, לאחר שהאחרונה תקפה את העמדה הירדנית בנוגע להתנחלויות בגדה ודרשה מעמאן "להפסיק לפגוע במשא ומתן עם הפלסטינים". לדברי המקורות, בכיר ירדני גיבש מסמך הבנות בלתי רשמי עם בכיר המשלחת הפלסטינית למשא ומתן סאיב עריקאת, אולם הוא לא הוצג לממשל האמריקאי לאחר שגורמים אמריקאים "המליצו להם שלא להציג את המסמך".

בתוך כך, בראיון לעיתון הסעודי "עוכאז" הביע הבכיר הפלסטיני יאסר עבד רבה חשש מכך שראש הממשלה אהוד אולמרט ייאלץ להתפטר מתפקידו בשל פרשות השחיתות. לדבריו, התפטרותו של אולמרט תוביל לקיפאון במגעים בין ישראל לפלסטינים ולהתחזקות מפלגות הימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully