וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי אולמרט: "התנהלות המשטרה מחפירה"

יהונתן ליס וברק רביד

18.5.2008 / 7:43

כך טוענים מקורבים לאולמרט, שייחקר שוב השבוע בפרשת החשדות לשוחד. המשטרה דורשת לחקור את רה"מ לפני עדותו המוקדמת של טלנסקי

לשכת ראש הממשלה עדיין לא הודיעה לחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, מתי יוכל ראש הממשלה אהוד אולמרט להיחקר באזהרה בפרשת החשדות לשוחד. ואולם, מקורות המעורים בחקירה העריכו כי אולמרט ייחקר בתוך כמה ימים, ייתכן שאף היום או מחר.

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת ניצב שלומי איילון, פנה ביום חמישי שעבר לעורכי דינו של אולמרט וביקש לתאם עמו חקירה בהקדם האפשרי. העד המרכזי בפרשה מוריס טלנסקי צפוי להעיד בהליך של עדות מוקדמת בבית המשפט המחוזי ביום ראשון הקרוב. החוקרים דורשים לחקור את אולמרט באזהרה עוד לפני כן, מחשש שראש הממשלה "ישפץ" את גרסתו, אם ישמע את עדותו של טלנסקי לפני שתיגבה ממנו עדות מלאה בפרשה.

לשכת ראש הממשלה מסרה אתמול כי ייעשה מאמץ לתאם מועד לחקירה בהתאם ללוח הזמנים של אולמרט כבר בימים הקרובים. עם זאת, מקורביו של אולמרט הביעו במהלך סוף השבוע כעס רב על התנהלות המשטרה בפרשה. לדברי אחד המקורבים, "התנהלות המשטרה מחפירה. הם משחקים משחקים מלוכלכים ומתייחסים לאולמרט כאל אחרון העבריינים".

גורמי אכיפה הסבירו אתמול כי צוות החקירה מבקש לחקור את ראש הממשלה כדי להקדים ו"לנעול" אותו על גרסה, עוד לפני שישמע את טלנסקי מעיד בדלתיים פתוחות. הבעיה נובעת מכך שעדותו של טלנסקי, שתיגבה בהליך מקדים, תתבצע כשחקירת המשטרה מתנהלת עדיין.

חוקרי המשטרה, שצפויים להעביר בימים הקרובים את חומרי החקירה לעורכי דינו של אולמרט, כדי שיוכלו לחקור את טלנסקי חקירה נגדית בעדותו המוקדמת בבית המשפט, חוששים כי החומר שנאסף "יזלוג" לידיו של אולמרט וישמש אותו כדי להתגונן מפני החשדות נגדו. החוקרים ידרשו לחקור את אולמרט באזהרה עוד לפני העברת חומרי החקירה לפרקליטים לקראת יום ראשון הקרוב. מכאן, שאין מנוס כי אולמרט ייחקר בימים הקרובים ממש.

במקביל, בין המשטרה לפרקליטי אולמרט, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר ונבות תל-צור, ניטש ויכוח נוקב על מהות החומר שיועבר לקראת החקירה הנגדית. המשטרה מבקשת להעביר מידע בסיסי בלבד הנוגע רק לעדותו של טלנסקי במשטרה, אך עורכי הדין של אולמרט צפויים לדרוש לקבל את כל החומר שאספה המשטרה עד כה.

"הפרקליטות והמשטרה משחקים משחק כפול"

בלשכת ראש הממשלה הביעו אתמול פליאה על הזימון החדש לחקירה. אחד ממקורבי אולמרט אמר כי מדובר ב"בקשה מוזרה". לדבריו, פרקליטות המדינה הציעה לפרקליטיו של אולמרט לקבל כבר בשבוע שעבר חלק מחומרי החקירה, כדי שיוכלו להתכונן לקראת חקירתו הנגדית של טלנסקי, אך פרקליטי אולמרט סירבו, בגלל כוונתם לעתור לעליון. "כעת אומרים שמבקשים לחקור את רה"מ בבהילות לפני שיקבל את חומר החקירה".

לדברי מקורביו של ראש הממשלה, "הפרקליטות והמשטרה משחקים משחק כפול: הפרקליטים של ראש הממשלה אולמרט החליטו להגיע לדיון בעליון בידיים נקיות מבלי שיהיו כבולים לדבר, ולכן לא לקחו את המסמכים. לכאורה, החומר כבר יכול היה להיות בידיהם ולהיות חשוף לעיניו של אולמרט".

מקורב אחר קבל על כך שמציבים לראש הממשלה אולטימטום, "למרות שמדובר בראש ממשלה מכהן שלוח הזמנים שלו עמוס". המקורב הדגיש כי אם ראש הממשלה יודיע שאין באפשרותו לפנות את לוח הזמנים ביומיים הקרובים, "כולם יגידו שהוא מתחמק מחקירה".

מחר יתקיים הדיון בבית המשפט העליון בערעור של פרקליטיו של אולמרט, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר ונבות תל-צור, על גביית העדות המוקדמת מטלנסקי.

פרקליטיו של אולמרט טענו בשבוע שעבר, כי "אלמלא דובר במי שהוא ראש ממשלת ישראל, לא היתה הפרקליטות מעלה על דעתה לבקש את גביית עדותו המוקדמת של מר טלנסקי".

מקורבים לראש הממשלה אולמרט הביעו תקווה שהערעור יתקבל. "אנחנו חושבים שזה טירוף ולא ראוי לקפח את זכותו של ראש הממשלה ולהכפיש אותו ציבורית עוד לפני שהתמונה המלאה נמצאת בידי רשויות החקירה והתביעה", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully