וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: רעש בעוצמה של 6.1 הכה באזור האסון

17.5.2008 / 22:09

רעידת המשנה שארעה בסצ'ואן לא גרמה לנפגעים. אלפים נמלטו מבתיהם מחשש שאגם שנוצר לאחר הרעש המרכזי יציף את האזור

אלפי סינים נמלטו היום (שבת) מבתיהם מחשש שאגם שנוצר לאחר רעידת האדמה יעלה על גדותיו ויגרום לשיטפון קטלני. האגם שממוקם במחוז בייצ'ואן, קרוב למרכז הרעש במחוז סצ'ואן, נוצר לאחר שמפולות שנגרמו על ידי רעידות אדמה משניות הביאו לחסימת נהר.

בתוך כך, רעידה בעוצמה של 6.1 בסולם ריכטר הכתה היום בסצ'ואן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהרעידה. היתה זו הרעידה האחרונה בסדרה של רעידות משנה שהכו באזור לאחר רעידת האדמה המרכזית שהתרחשה ביום שלישי.

"לאחר פינוי קצר, עבודת החילוץ מתקיימת כרגיל במחוז בייצ'ואן", דיווח אתר אינטרנט סיני רשמי ואמר כי הפינוי נערך בשל אזעקות שווא. למרות זאת, תושבים רבים עדיין חוששים לשוב לאזור בשל סכנת השיטפונות. קצין בכוחות ההצלה דיווח כי הסבירות שהאגם יעלה על גדותיו "גבוהה ביותר".

"המצב מסוכן מאוד מאחר שעדיין ישנן רעידות שגורמות למפולות שעלולות להזיק לסכר", אמר פועל בניין שעזב את עירו כדי לחפש אחר ארוסתו הנעדרת. עבודות החילוץ היו מסובכות במיוחד בשל מזג האוויר הקשה, האדמה הבלתי יציבה ומאות רעידות משנה. לאור התחממות מזג האוויר, הניצולים מודאגים מתנאי ההיגיינה. הם תוהים לגבי עתידם. "אנחנו לא צריכים עוד אטריות מוכנות לאכילה", אמר נהג משאית, "אנחנו רוצים לדעת מה יקרה עם חיינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully