וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ולבני ידונו עם מובארק ברגיעה

יהושע בריינר וניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.5.2008 / 6:03

שר הביטחון צפוי לצאת למצרים ביום שלישי, שם ידון עם מובארק ביוזמה המצרית. היום תיפגש לבני עם מובארק ועבדאללה מלך ירדן

שר הביטחון אהוד ברק ושרת החוץ ציפי לבני צפויים להיפגש במהלך השבוע הקרוב עם נשיא מצרים חוסני מובארק ולדון עמו ביוזמה המצרית לרגיעה עם חמאס.

היום צפויה גם שרת החוץ ציפי לבני לצאת לשארם א-שייח ולהיוועד שם עם הנשיא מובארק ועם עבדאללה מלך ירדן. לבני צפויה גם להיפגש עם בכירים מצרים, ביניהם שר החוץ אחמד אבו אל-רייט.

בחודשים האחרונים שורר מתח בין לבני לבין עמיתה המצרי על רקע דברים שאמרה לבני, לפיהם מצרים אינה עושה די כדי למנוע הברחות מסיני לעזה. אבו אל-רייט אמר אז בתגובה כי על לבני "לעסוק בנושאים שבהם היא מבינה, ולא בנושאי ביטחון".

ביום שלישי הקרוב ייפגש ברק בשארם א-שייח בארבע עיניים עם נשיא מצרים חוסני מובארק, וידון עמו בהמשך המתווה המסתמן של הפסקת האש בין ישראל לחמאס. בפגישות נוספות שיערוך ברק בשארם ישתתף גם ראש המודיעין המצרי עמר סלימאן, העומד בקשר עם חמאס באשר ליוזמה המצרית להפסקת האש.

בנוסף, במהלך שהותו בשארם א-שייח ישתתתף ברק בוועידה בנושא עתיד המזרח התיכון, ביחד עם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר וראש ממשלת הרשות הפלסטינית סלאם פיאד.

"מחכים לתשובת ישראל ביום שלישי"

מוקדם יותר היום אמר דובר חמאס איימן טה לעיתון "אל-קודס אל-ערבי", שלארגונו נודע כי ישראל הביעה הסכמה עקרונית לרגיעה וכי היא מסרה את תשובתה למצרים. איימן טה דיבר גם עם סוכנות הידיעות "רמתאן", ואמר כי ארגונו צפוי לשמוע את העמדה הישראלית בנוגע להצעת הרגיעה המצרית בפגישה שתיערך ביום שלישי הקרוב עם שר המודיעין המצרי עומר סלימאן. "אנו מקווים שישראל תקבל את הצעת הרגיעה", אמר.

ואולם, מקורות פלסטינים בכירים דיווחו לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי סלימאן הודיע לסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כי ישראל תפעל ביד קשה נגד חמאס ונגד פלגים פלסטינים אחרים בעזה אם לא תגובש עסקה לחילופי שבויים בקרוב.

לדברי המקורות, סלימאן אמר לאבו מרזוק כי יש לגבש בהקדם הפסקת אש עם ישראל ואת עסקת שליט. "חמאס מוכן להגמיש את תנאיו על מנת להשלים את עסקת שליט, אולם הוא אינו מוכן לקבל את רשימות האסירים שישראל מוכנה לשחרר בתמורה לשחרור שליט", הבהירו המקורות. "קהיר לוחצת על חמאס שיגמיש את עמדתו על מנת שיהיה ניתן לגבש בקרוב עסקה לשחרור אסירים עם ישראל", מסרו המקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully