וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "מצבו של העם הפלסטיני שובר את לבי"

18.5.2008 / 0:08

נשיא ארה"ב נועד במצרים עם יו"ר הרשות אבו מאזן ועם נשיא מצרים והבהיר כי הוא מחויב להקמת מדינה פלסטינית עד תום כהונתו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש נפגש אתמול (שבת) בשארם א-שייח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן. לאחר פגישתו דיווח בוש כי אמר לאבו מאזן שהוא "מחוייב לחלוטין" לעבודה עם הפלסטינים והישראלים כדי להגיע להגדרת המדינה הפלסטינית. "אני עושה זאת משתי סיבות", הסביר בוש, "זה שובר את לבי לראות את הפוטנציאל האדיר של העם הפלסטיני מבוזבז כל כך. הסיבה השנייה היא שזו הדרך היחידה לשלום בר-קיימא". לדברי בוש, הקמת מדינה פלסטינית היא "הזדמנות לשים קץ לסבל בשטחים הפלסטינים".

אבו מאזן לא הזכיר את הנאום אוהד ישראל שנשא בוש בכנסת ביום חמישי. "אנחנו יודעים שאתה באופן אישי וממשלך מחוייבים להגיע לשלום לפני סוף 2008", אמר אבו מאזן.

קודם לכן נפגש בוש עם נשיא מצרים חוסני מובארק, והבהיר כי הוא נשאר מחוייב לתהליך השלום ושיעשה מאמץ כדי שתוקם מדינה פלסטינית עד תום כהונתו בינואר שנה הבאה. "בנאום שאשא מחר אבהיר באופן ברור כי אני מאמין שניתן להגיע להקמת מדינה פלסטינית עד תום כהונתי כנשיא ואנו נעבוד קשה ביותר על מנת להשיג מטרה זו", אמר בוש.

הבוקר הגיע נשיא ארה"ב לביקור במצרים, שם נפגש בשארם א-שייח עם מנהיגים פלסטינים. זוהי התחנה האחרונה של בוש לפני חזרתו לארה"ב, שהביע, טרם הגעתו, ספקות באשר ליכולת של שני הצדדים, הישראלים והפלסטינים, להגיע להסכם עקרונות עד סוף השנה.

"מאוכזבים מהצהרות בוש"

ההנהגה הפלסטינית התרעמה על כך שבנאומו בכנסת, שיבח בוש את ישראל ונתן גיבוי רחב לממשלה מבלי שלחץ על ראש הממשלה לבצע וויתורים במשא ומתן ורק הסתפק בהצהרה שלפלסטינים צריכה לקום מדינה לצד ישראל. עם זאת, בבית הלבן טוענים כי בוש כלל לא התעלם מדרישות הפלסטינים במהלך ביקורו בישראל.

"בוש ידגיש לאבו מאזן באופן ברור ביותר שלפסטינים מגיעה מדינה", אמר דובר הבית הלבן גורדון ג'ונדרו. במהלך הביקור יוועד בוש עם נשיא מצרים חוסני מובארק, עם נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי, עם עבדאללה מלך ירדן ועם ראש ממשלת פקיסטן יוסוף ראזה.

"בוש היה צריך לומר לישראלים כי אף אחד לא יכול להיות באמת חופשי על חשבון עם אחר", אמר חבר בצוות המו"מ הפלסטיני סאיב עריקאת. לדבריו, "בוש פספס את ההזדמנות לומר זאת ואנו מאוכזבים בשל כך".

בתוך כך, הבית הלבן הודיע אתמול, כי ארצות הברית תסייע לערב הסעודית לצורך פיתוח גרעין לצרכי שלום. ההסכם בין שתי המדינות כולל שיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחום הגרעין וכמו כן הגנה על עתודות הנפט של ערב הסעודית המאוימות על ידי קיצונים איסלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully