וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: כשהאדמה בסצ'ואן רעדה

טלי גולדשטין

17.5.2008 / 10:46

האלים למעלה כנראה זועמים על האנשים הקטנים למטה. כשבוע בלבד לאחר הציקלון במיאנמר, פקדה רעידת אדמה עוצמתית את סין

איך הכל התחיל -

ביום שני פקדה את סין רעידת אדמה בעוצמה של 7.9 בסולם ריכטר ופגעה בעיקר בסצ'ואן, מחוז במערב המדינה. רעידת האדמה היתה כה חזקה עד כי היא הורגשה גם בתאילנד, הונג קונג, וייטנאם וטייוואן.

הטרגדיה -

גודל האסון החל להתגלות במהרה. דיווחים החלו להגיע על אלפי הרוגים, נעדרים ולכודים תחת הריסות. כפרים שלמים נמחו מעל פני האדמה. מניין הנספים הרשמי עומד עתה על למעלה מ-22,500 בני אדם (כשהצפי הוא ל-50 אלף הרוגים); 26 אלף קבורים תחת ההריסות; 159 אלף פצועים ו-4.8 מיליון מחוסרי בית.

מירוץ נגד הזמן -

135 אלף חיילים ואנשי רפואה מעורבים במאמצי החילוץ וההצלה ב-58 מחוזות וערים. צוותים אלו נאבקים יום וליל כדי להגיע לאזורים הסמוכים למוקד הרעש מאחר שאלו נותרו מנותקים עקב מפולות, גשרים שקרסו, דרכים וכבישים ששובשו ומזג האוויר הסוער הפוקד את האזור מזה כמה ימים.

העולם מתגייס לעזרה -

צוותי סיוע עושים דרכם לאזור גם מחוץ לסין. צוות יפני הגיע למחוז סצ'ואן בעוד צוותי הצלה מרוסיה, דרום קוריאה וסינגפור צפויים להגיע בזמן הקרוב. ערב הסעודית, בריטניה, גרמניה, וייטנאם ופולין הן בין המדינות המספקות סיוע הומניטרי. ממשלת סין הקצתה עד כה 5 מיליארד דולר עבור קרן סיוע. האיחוד האירופי התחייב להעניק סכום ראשוני בסך 3.1 מיליון דולר בעבור ציוד הכולל מזון ושמיכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חמלה מקומית -

על רקע הקשיים הפיזיים בהם נתקלים צוותי ההצלה והצורך הנואש באספקה ובציוד באזורים שנפגעו, נרתמו תושבים מכל רחבי סין על מנת לעזור לניצולים ולנזקקים. בערים רבות, עמדו אנשים מן השורה בתורים ארוכים כדי לתרום דם או כסף. בעיר מיאניאנג, אחת הערים שנפגעו באופן הקשה ביותר ברעש, העניקו תושבים מזון ובגדים לעשרת אלפים הניצולים שמצאו מקלט זמני באצטדיון המקומי.

המנהיגים מחזקים -

נשיא סין הו ג'ינטאו וראש הממשלה וון ג'יהבאו נמצאים באזור הרעש ומעניקים תמיכה לצוותים ולניצולים. "האתגר העומד בפנינו עצום, המשימה מפרכת והשעון מתקתק", אמר הו. ראש הממשלה, העומד בראש משימת החילוץ, שיבח את המדינה על "היעילות והסדר" שהיא מפגינה בעיצומו של אסון. "כל עוד יש תקווה לניצולים, הצלת חיים היא העדיפות העליונה שלנו", אמר.

הנפגעים העיקריים -

שלא במפתיע, רוב הבתים, בתי החולים ובתי הספר שקרסו היו בכפרים ובעיירות קטנות, שצמחו באזורים חקלאים בעקבות הפיתוח הכלכלי והעירוני המואץ בשנים האחרונות. במקומות אלה קיימים תקני בנייה נוקשים פחות מאשר בערים הסיניות הגדולות והעשירות. מעניין לציין כי בניגוד לכך, פעילות חברות בינלאומיות וסיניות הממוקמות בסצ'ואן, לא נפגעה. מפעלים של "טויוטה", "ימאהה", "מיקרוסופט", "מוטורולה" ו"אינטל" לא דיווחו על נזקים.

האשמה -

ובעיצומו של הכאוס, האובדן וההלם, החלו תושבים רבים להפנות אצבע מאשימה כלפי הקבלנים שבנו את הבתים וכלפי פקידי הממשלה שאישרו אותם, לטענתם בסיוע כספי שוחד. אחרים ציינו כי בתי הספר שנבנו בשנים האחרונות קרסו בבת אחת, בזמן שבניינים שנבנו שני עשורים קודם לכן נותרו לעמוד.

מועד לפורענות -

מחוז סצ'ואן הנפגע מועד לרעידות אדמה – באזור נרשמו לא פחות משמונה רעידות אדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר לפחות במהלך 500 השנים האחרונות. למרבה האירוניה, זהו גם אחד המחוזות המאוכלסים ביותר בסין ובעולם כולו. "מחוז השפע", הכינוי לו זכה סצ'ואן, הוא אחד מבסיסי הייצור החקלאי והתעשייתי הגדולים במדינה האחראי לגידולי אורז, חיטה, פירות הדר, בטטות ולהפקת פחם, פלדה, ברזל ואנרגיה.

טיבט who? -

רעידת האדמה, הקטלנית ביותר שידעה סין מאז 1976 - אז נהרגו 300 אלף בני אדם ברעש עוצמתי - השתיקה לעת עתה את התעמולה האגרסיבית של ממשלת סין לקראת האולימפיאדה, האמורה להתקיים באוגוסט. כמו כן, הביקורת שהופנתה באחרונה כלפי סין בגין חוסר השקט בטיבט הפכה בן רגע לאהדה כלל עולמית. מברקי תנחומים והצעות סיוע זרמו לסין מכל קצוות תבל, לרבות ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully