וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "מקווה שישראל תשנה יחסה למיעוטים"

16.5.2008 / 10:54

נשיא ארה"ב אמר את הדברים במהלך ביקור במוזיאון ארצות המקרא בי-ם. לפני המראתו לערב הסעודית הכריז: "אשמח לחזור לכאן כתייר"

"כפי שבארה"ב היה בעבר יחס שלילי למיעוטים והוא השתנה, אני מקווה שהחברה הישראלית תשנה את יחסה למיעוטים בתוכה". כך אמר היום (שישי) נשיא ארצות הברית גורג' בוש במפגש עם בני נוער - נציגי שלוש הדתות - במהלך ביקור שערך במוזיאון ארצות המקרא בירושלים.

מהמוזיאון עשה בוש את דרכו לנמל התעופה בן-גוריון, ולאחר טקס פרידה קצר בהשתתפות נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה אהוד אולמרט, המריא לסעודיה. שם הוא יוועד עם המלך עבדאללה וידון איתו על מחיר הנפט, המצב בלבנון והברחות הנשק לעירק.

בוש סייר במוזיאון ארצות המקרא יחד עם מנכ"לית המוזיאון אמנדה וייס, שהראתה לו את המיצגים השונים. לדבריה, בעת הסיור הם דיברו על המשמעות הפוליטית של המיצגים, על החזון לעתיד וכן על החשיבות של לימוד ממהיסטוריה. בתום הסיור אמר בוש: "כעת אני מבין כמה האזור הזה חשוב, עוד מהיווצרות הציביליזציה".

"מדינות נוספות יהפכו לדמוקרטיות"

"בוש אהב מאוד את המוזיאון ואמר כי הוא ולורה רעייתו ירצו לשוב לכאן לביקור כתיירים, לאחר סיום כהונתו כנשיא", סיפרה וייס. בין היתר, ראה הנשיא מיצג על ארון הקבורה של יוליה לטרונלה, מימי ראשית תקופת הנצרות וגם את תערוכת "שלושה פנים לאחד", הממחישה את ההבדלים והדמיון בין שלוש הדתות.

לאחר מכן שוחח בוש עם קבוצה של עשרה תלמידים מירושלים, נציגים משלוש הדתות: יהודים, נוצרים ומוסלמים. בין המשתתפים במפגש גם היה גם אביעד טמיר, סטודנט למנהל עסקים באוניברסיטה העברית ושותף בפרויקט "עתידים" למנהל הציבורי.

בין השאר ציין בוש, כי לפני 60 שנה באף מדינה בעולם לא היה משטר דמוקרטי, אולם כעת יש במדינות רבות. לפיכך, הוא מאמין שמדינות נוספות יהפכו לדמוקרטיות. בתגובה לדברי אחד הנערים, לפיהם "ישראל רוצה שלום", אמר בוש: "אנו עובדים למען זה" והביע את אמונתו כי בקרוב יהיו שתי מדינות לשני עמים.

בתום הסיור העניק המוזיאון לנשיא פסל משנת 2,500 לפני הספירה, המסמל פריון ומנהיגות. רעייתו לורה קיבלה סיכת רימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully