וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש ידון בערב הסעודית בנושא האיום האירני

16.5.2008 / 2:01

נשיא ארה"ב יעזוב היום את ישראל וימשיך בביקורו במזה"ת. בערב הסעודית ידון עם המלך עבדאללה בנושא אירן ובמשבר הנפט העולמי

אחרי שזכה לביקור אוהד ביותר בישראל, יעשה היום (שישי) נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש את דרכו לערב הסעודית, שם ידון עם המלך הסעודי עבדאללה בנושא מחירי הנפט המאמירים בעולם ובנושא ההתחזקות במדאיגה של אירן במזרח התיכון. אולם לפני שייצא הנשיא האמריקאי לערב הסעודית, הוא יגיע במהלך סוף השבוע לביקור במצרים וברשות הפלסטינית.

זה יהיה ביקורו השני של בוש השנה בערב הסעודית ולפי הדיווחים ינסה לשכנע את עבדאללה לאפשר שאיבה מסיבית יותר של נפט, זאת כדי להפסיק את העלייה חסרת התקדים במחירי הנפט בשווקים ברחבי העולם. מאז ביקורו האחרון של נשיא ארה"ב באזור, בינואר השנה, עלו מחירי הנפט בכ-30 דולר וכיום הם עומדים על 126 דולר לחבית.

סטפן האדלי, היועץ לביטחון לאומי של בוש, אמר כי הנשיא יאמר לעבדאללה, כי ספקי הנפט חייבים, למען האינטרס האישי שלהם, "להתחשב במצב הכלכלי של הלקוחות שלהם הנאנקים תחת עול המחירים".

עם זאת, בזמן שבנוגע לנושא נפט ישנם חילוקי דעות בין שני המנהיגים, בנושא האירני שניהם שותפים לאותה דעה, שהיא מהווה סכנה לאזור כולו. לכן, מתכוון בוש, להעביר לערב הסעודית נשק בשווי 1.4 מיליארד דולרים. אולם המפלגה הדמוקרטית, שמתנגדת למהלך, מתכוונת לטרפד אותו. בנוסף, ילחץ הנשיא האמריקאי על המלך הסעודי להפגין תמיכה נרחבת יותר במושא ומתן בין ישראל והרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully