וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: "הושג הסדר להפסקת האלימות"

15.5.2008 / 19:27

כך הכריזה משלחת של הליגה הערבית, בראשות ראש ממשלת קטאר. ההסדר התאפשר עם כניעת ממשלת לבנון לדרישות חיזבאללה

משלחת תיווך של הליגה הערבית הכריזה הערב (חמישי), כי היא גיבשה הסדר בין הפלגים בלבנון להפסקת האלימות במדינה. בנוסף, הזמינה המשלחת, בראשות מזכ"ל הליגה עמר מוסא וראש ממשלת קטאר שייח חמד בין ג'סים בין ג'אבר א-תאני, את נציגי הפלגים להשתתף מחר בשיחות פיוס בקטאר. בימים האחרונים ניהלו תומכי חיזבאללה קרבות עזים עם תומכי ממשלת לבנון, בהם נהרגו יותר מ-80 בני אדם.

חבר פרלמנט לבנוני מטעם האופוזיציה אמר בתגובה להכרזת הליגה, כי ההתקוממויות האזרחיות יופסקו וכי יוסר גם החרם שהוטל על נמל התעופה של ביירות.

מוקדם יותר דיווחה רשת אל-ג'זירה, כי הנצים בלבנון ייפגשו מחר בקטאר כדי לפתוח בדיאלוג שעשוי להוביל לשורה של הסכמות בין תומכי הממשלה לבין האופוזיציה. הדיאלוג אמור להתבסס על מספר נקודות, וביניהן הקמת ממשלת אחדות לאומית.

הקבינט הלבנוני החליט הלילה לבטל צעדים שנקט נגד חיזבאללה, וביניהם פיטורי האחראי על הביטחון בשדה התעופה של ביירות, הגנרל ופיק שקיר, החשוד בשיתוף פעולה עם חיזבאללה, ופעולה נגד רשת התקשורת העצמאית שהקים הארגון בלבנון.

בתום ישיבת הקבינט אמר ראש ממשלת לבנון פואד סניורה, כי הצעדים בוטלו כדי לשמור על שלום האזרחים במדינה וכדי לקדם את יוזמת השלום של הליגה הערבית שהתכנסה השבוע בקהיר. בעקבות החלטת הקבינט יצאו אלפים מתומכי חיזבאללה לרחובות לחגיגות שמחה שהיו מלוות ביריות באוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully