וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדינה פלסטינית - כשהמילה נכבה תימחק"

פנחס וולף

15.5.2008 / 19:17

בכנס הסוגר את ועידת הנשיא אמרה שרת החוץ לבני כי "עם הקמת מדינה פלסטינית אנחנו רוצים לראות את סיום הסכסוך" השר ישי: "זנחנו את דרך השלום הכלכלי"

שרת החוץ ציפי לבני, שנאמה היום (חמישי) בכנס הסיום של ועידת הנשיא, אמרה כי "עם הקמת המדינה פלסטינית, אנחנו רוצים לראות את סיומו של הסכסוך. הפלסטינים יוכלו לחגוג יום עצמאות אם באותו יום תימחק המילה 'נכבה' מהלקסיקון שלהם". בכנס השתתפו בין השאר שר הביטחון אהוד ברק, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ושר התמ"ת אלי ישי. הנואמים השונים הדגישו את חשיבות השמירה על הביטחון והאינטרסים של ישראל ואת ההשקעה בחינוך.

שרת החוץ אמרה עוד כי "קיים פער עצום בין מה שאנחנו באמת לבין הדימוי של ישראל מחוץ לגבולותיה. מקור הכוח שלנו זה שאנחנו מכירים כל אזרח שקורה לו משהו. זה מה שמייחד את החברה הישראלית".

בדבריה היא הדגישה כי "בהיבט מדיני, הצורך לקיים את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מביאה למסקנה אחת ברורה – שיש צורך לוותר על חלק מארץ ישראל". היא העריכה כי למסקנה זו שותפים רבים בציבור בישראל, והוסיפה כי "בתור מי שמנהלת את המשא ומתן עם הפלסטינים - זה נכון שהשלום הוא חלום והמילה המדוברת ביותר בתפילה, בשפה, בשירים ובספרות הישראלית, אבל הוא יוכל להתממש רק אם נגן באופן אמיתי על האינטרסים של מדינת ישראל".

בדבריה שללה השרה משא ומתן עם חמאס. "אין דיבור עם חמאס, כי אין תקווה איתו", אמרה. לדבריה, "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מדינת טרור קיצונית. זה לא רק עניינה של ישראל, אלא עניינו של כל העולם. עם הקמתה של מדינה פלסטינית אנחנו רוצים את הפסקת הטרור".

לדברי שר הביטחון אהוד ברק, שהתייחס בדבריו למצב בעזה, "הבטן רוצה להגיב, אבל דווקא כשהדם רותח חשוב להפעיל יותר שיקול דעת". לדבריו, "נחזיר את השקט והביטחון לשדרות ועוטף עזה, ונביא תוצאות - לא במלל ובהתלהמות, אלא במעשים נכונים ובזמן הנכון".

שר הביטחון אמר עוד כי "נדרשת מאיתנו נחישות, אורך נשימה, עצבי ברזל וסבלנות אכזרית עד לרגע הנכון לפעולה. כממשלה, יש לנו אחריות עליונה מדינית ומוסרית, לעשות כל שניתן ולפתוח כל דלת כדי למצוא את ההזדמנות לעשות שלום. מצד שני, שכנינו חייבים להגיע להכרה שלא ניתן לנצח את ישראל בטרור". ברק הדגיש את חשיבות ההשקעה בחינוך ואמר כי "חינוך יביא ביטחון, כלכלה חזקה וחברה מלוכדת".

"צריך לקדם שלום כלכלי"

שר התמ"ת אלי ישי (ש"ס) אמר כי "עם ישראל יודע שעל מנת להגיע לשלום אמת צריך לעשות ויתורים, אבל בתנאי שהשלום יהיה עם ביטחון. מה שקורה היום זה שעם ישראל חולם על שלום והצד הפלסטיני נמצא במלחמת אחים". לדבריו, "חמאס רוצה להשמיד את ישראל והרשות הפלסטינית לא רוצה להכיר בישראל". הוא הדגיש כי הוא מאמין "בדרך של שלום כלכלי אותו זנחנו, למרות שאת המסלול המדיני ניסינו עשרות פעמים ללא הצלחה."

ביחס לפגיעת הגראד אתמול באשקלון אמר ישי כי "לא היה צריך להמתין עד שזה יגיע לאשקלון כי בסוף זה יגיע גם לאשדוד ובאר שבע. מדינת ישראל מגלה איפוק רב שפוגע בכושר ההרתעה. עלינו לפעול כדי להשיב את השקט והשלווה למדינת ישראל".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו (ליכוד) אמר, כי "הסכנה של מדינת ישראל היא האיסלם הקיצוני. נחוצה לנו כלכלה שצומחת במהירות כי רק באמצעותה נוכל לממן את אמצעי הביטחון, שההתמודדות עם האיסלם הקיצוני דורשת מאיתנו". נתניהו הדגיש כי "פיתוח כלכלי הוא צורך חיוני שלנו. חיביים להמשיך בתנופת הרפורמות, כך המשק הישראלי יוכל לצמוח בין שישה לשמונה אחוז בשנה". לדבריו, "הנמר הישראלי יכול להביא לשגשוג אזורי. כמו שהבאתי מהפכה כלכלית אני מתכוון להביא מהפך בחינוך, לשלב ציונות עם מצוינות".

נתניהו הוסיף עוד כי "כל מה שאמרתי יכול לבסס את עתידנו אבל אנחנו צריכים להגיע לשלום אמת. אם מבטיחים שנפנה שטח, אנחנו נותנים את התקווה לאיסלם הקיצוני. אנחנו יוצאים – האיסלם נכנס. אי אפשר בשם השלום להביא את המהפך. עלינו לשמור את הביטחון בידינו ולקדם שלום כלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully