וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש בכנסת: "יש לכם 307 מיליון ישראלים"

15.5.2008 / 15:12

נשיא ארה”ב נשא נאום אוהד מאוד לישראל, והשווה את אירן למדינות הטוטליטריות בשואה. ”יש לכם יתרון של 307 מיליון איש, כי ארה”ב לצדכם”. רה”מ: הביקור - הזדמנות לדון בהסכם השלום

תאגיד כאן

(צילום: ערוץ 1. עריכה: יאיר דניאל)

לאחר שהתקבל במחיאות כפיים סוערות בכניסתו לכנסת, סחף נשיא ארצות הברית מחיאות כפיים במשך דקות ארוכות, לאחר שפתח את נאומו בברכה בעברית "יום העצמאות שמח". ואולם, במהלך הנאום, חברי כנסת מרע"ם תע"ל הניפו שלטים וקראו קריאות כנגדו. בשלטים שחברי הכנסת הערבים החזיקו היו תמונות של ילדים הרוגים בעירק וכאן ונכתב: "we shall overcome".

"זאת זכות נדירה לנאום בפני הכנסת אף על פי שזה נדיר יותר שאדם אחד מדבר בתורו", התבדח בוש בפתח נאומו. "אמריקה גאה להיות בת הברית הקרובה והחברה הכי טובה של ישראל. הברית בלתי ניתנת לשבירה". כבר בתחילת נאומו הביע בוש הערכה וגעגועים ל"מנהיג ישראלי דגול שלא נמצא פה – אריאל שרון".

"כשאמריקאים מביטים בישראל הם רואים רוח חלוצית, נס חקלאי, פריחת הייטק. הכישרון והנחישות של עם חופשי. זכיתי לראות טבע זה מקרוב. התפללתי ב"יד ושם", הייתי במצדה, נגעתי בכותל וראיתי את השקיעה בגליל". בוש הצטרף לשבועת החיילים במצדה ואמר: "שנית מצדה לא תיפול. אמריקה תעמוד לצידכם". בוש דיבר על הטרור המאיים על שתי המדינות, ואמר כי הטרוריסטים "טוענים לפעול למען האיסלם אבל הם אינם אנשים דתיים. מי שמתפלל לאלוהי אברהם לא יכול לחגור לגופו חגורות נפץ ולבצע פיגוע בליל הסדר או להטיס מטוסים לתוך בניינים".

נשיא ארה"ב התבטא בחריפות כנגד אירן באומרו כי "ראינו את תוצאותיה של התעלמות מדבריהם של מנהיגים שהפיצו שנאה. חלק חושבים שיש לבצע משא ומתן איתם, כאילו ניתן לשכנעם. זו אמונה טיפשית. את הנחמה הכוזבת בפייסנות ההיסטוריה הזימה שוב ושוב. להרשות לאירן לפתח נשק גרעיני תהיה בגידה בלתי נסלחת בדורות הבאים. אסור להרשות זאת".

"אתם לא רק שבעה מיליון. יש לכם יתרון של 307 מיליון איש, כי ארה"ב עומדת לצדכם", אמר בוש לקראת תום נאומו בנימה אופטימית יותר, וזכה שוב לתשואות. לדבריו, ישראל וארצות הברית ישיגו יחד את החזון: "ישראל תחגוג 120 כאחת הדמוקרטיות המשגשגות. לפלסטינים תהיה מדינה עצמאית ומשגשגת. במזהת יהיו שלום ורווחה. ארגוני הטרור ינחלו תבוסה ואנשים יכירו באי הצדק שבמטרותיהם".

בוש סיים את נאומו, והקהל נעמד - זו הפעם הרביעית מתחילת הנאום - והריע במחיאות כפיים סוערות.

"הכנסת תאשר הסכם במתווה בוש"

ראש הממשלה אהוד אולמרט בירך את נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש לרגל הגיעו לישראל ולכנסת, וכינה אותו "ידיד עקבי ונאמן של מדינת ישראל". הוא הודה לבוש ולעם האמריקאי ארוכות על הסיוע הרב שהעניקה ארצות הברית לישראל, החל מהניצחון האמריקאי ששם קץ לשואה, והביא לכך שהעם היהודי "קם במאמצים אדירים וכונן בגבורת בניו את מדינת ישראל הדמוקרטית".

אולמרט הוסיף כי לשמחתו, "היחסים אינם עוד של תלות אלא של שיתוף פעולה ושותפות אמת, המבוססת על שיקולים כלכליים וערכים משותפים". אז עבר ראש הממשלה לדון בתהליך המדיני, באומרו כי "ביקורך בישראל אינו רק מחווה נפלאה של ידידות אישית ובין-מדינתית. במהלכו ניתנה הזדמנות נוספת לדון בפתרון שלום עם הפלסטינים בהתאם לחזונך : שתי מדינות לשני עמים".

ראש הממשלה הדגיש בדבריו כי "ביודעי את התפלגות העמדות ורחשי הלב של האזרחים אני משוכנע כי הסכם שלום שהצגת יאושר בכנסת ברוב גדול וייתמך על ידי מרבית הציבור הישראלי". הוא המתין בציפייה למחיאות כפיים, ומשאלו היו מעטות, חרג מנאומו, פנה לבוש ואמר "אני רואה מבט של תדהמה על פניך, יועציך בטח אמרו לך שהכנסת היא רגועה במיוחד. אבל אתה בטח תמה: עד כדי כך רגועה?!". אז חזר אולמרט על דבריו בנוגע להסכם וסחף מחיאות סוערות. אולם, חברי הכנסת צבי הנדל ואורי אריאל (האיחוד הלאומי-מפד"ל) יצאו מהמליאה.

"הגורם שמאיים על שלום המזה"ת והעולם הוא אירן", המשיך אולמרט, "שעושה שימוש ציני בטרור ובליבוי שנאה דתית. איומיו של הנשיא למחוק את ישראל על ידי יכולות גרעיניות מחייבים אותנו להיות מוכנים. מדינות האזור מאויימות גם הן. יש צורך בחזית עולמית מאוחדת ונחרצת ובסנקציות כדי לבלום הסכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully