וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין: "ניתן לנצח בעירק תוך 4 שנים"

15.5.2008 / 15:42

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב התחייב לנסיגה הדרגתית של החיילים האמריקאים מעירק, שתותיר בה דמוקרטיה מתפקדת

המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין מאמין כי אפשר יהיה לנצח את המלחמה בעירק בתוך ארבע שנים ו"להותיר מאחור דמוקרטיה מתפקדת, שתאפשר את החזרת החיילים האמריקאים הביתה". מקיין דיבר בעיר קולומבוס, אוהיו.

יריביו, המועמדים הדמוקרטים הילרי קלינטון וברק אובמה, התחייבו פעמים רבות בעבר לפתוח בתהליך להשבת החיילים הביתה באופן מיידי, ומתחו קו בין השקפותיו של מקיין לגבי המלחמה בעירק לבין מדיניות הנשיא ג'ורג' בוש. השניים מאשימים את מקיין בכך שהיה רוצה לראות את ארצות הברית "שקועה בבוץ העירקי גם עוד מאה שנים". בתגובה אמר מקיין בנאומו היום כי "המועמדים הדמוקרטים מבטיחים נסיגה חפוזה וחסרת אחריות מעירק".

לדברי מקיין, נוכחות ממושכת של הצבא האמריקאי בעירק תביא ליציבות באזור, בדומה למה שהשיגה נוכחות חיילים אמריקאים במדינות כגון יפן, דרום קוריאה וגרמניה. הסנאטור התווה תרחיש אותו, לדבריו, יוכל לממש במהלך ארבע השנים של כהונתו הראשונה כנשיא ארצות הברית - במידה וייבחר, כמובן.

"עד ינואר 2013, תברך ארצות הברית בחזרה את מרבית החיילים והחיילות שהקריבו כל כך הרבה כדי שהמדינה תבטיח את החופש שלה", אמר מקיין. "למעשה, ניצחנו כבר את המלחמה בעירק. נכון להיום, עירק מתפקדת כדמוקרטיה, למרות שעודנה סובלת מההשפעות המתמשכות של משטר רודני, שנמשך עשרות שנים, ומאות ארוכות של מתיחות בין הפלגים השונים. תופעות אלימות עדיין ניכרות ברחבי המדינה, אך בתדירות נמוכה", הוסיף.

עוד אמר מקיין כי, למרות שעל ארצות הברית לשמור גם בעתיד על נוכחות חיילים אמריקאים בעירק, חיילים אלו לא יצטרכו להילחם בעצמם מכיוון שהכוחות העירקים יהיו מסוגלים לשמור על הסדר. מקיין הוסיף כי מנהיג אל קאעדה אוסמה בן לאדן יילקח בשבי או ייהרג בתוך ארבע שנים ושנוכחות הארגון באפגניסטן תתפוגג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully