וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיקה מדיטטיבית - המחאה השקטה של הנזיר הבודהיסטי

ירון שוורץ

15.5.2008 / 14:29

תוך שתיקה מדיטטיבית, בלב שדות קרב מדממים, צעד הנזיר הבודהיסטי טיך נאת האן. הלקסיקון הגיע למורה מיוחד מאוד

טיך נאת האן

תארו לכם שכל מי שעוסק במדיטציה, דוגל באי פגיעה, מתנגד לאלימות ותומך בשלום, היה נאסר, נרצח או נשלח לגלות ממקום מולדתו. נורא, נכון? נורא וגם מאוד נפוץ. אחד הדוגמאות לפעילי שלום רדופים הוא טיך נאת האן.

האן, נולד בויאטנם בשנת 1926, התחנך מגיל צעיר לנזירות ואפילו זכה לנסוע לכמה שנות השתלמות באקדמיה באמריקה. האן חזר לויאטנם בזמן המלחמה בין הצפון לדרום, אבל סירב להצטרף לאחד הצדדים ובמקום זאת ערך עם תלמידיו מסעות רגלים, שמטרתם הייתה העלאת המודעות לשלום ואחווה בין בני האדם. האן ונזיריו צעדו בשלווה גמורה בתוך איזורי הקרבות העקובים מדם, והביעו את מחאתם נגד הפעולות בשתיקה מדיטטיבית.

ויאטנם היתה מדינה פחות סלחנית מישראל וגירשה מתחומה את הבודהיסט הפציפיסט. הוא חזר לאמריקה ועסק בחינוך בודהיסטי לשלום. אחד האנשים שהתרשמו ממנו יותר מכל היה זוכה פרס נובל לשלום מרטין לותר קינג ג'וניור. קינג טען בזמנו, שאין אדם מתאים יותר מהאן לקבלת הפרס.

את המשך שנות גלותו בחר האן להעביר בכפר קטן במחוז דורגונה שבדרום צרפת. בתוך הכפר המכונה פלאם וילג', הקים מרכז מדיטציה יפהפה, בין יערות קסומים, כרמים ונחלים. את סדנאות המדיטציה במרכז מכנה האן לא כ-רטריט (התבודדות), אלא כטריט. כלומר, כתענוג טהור.

האן מדבר על אותם נושאים שגורים בפי מורים רבים, כמו חיים מודעים ברגע הנוכחי, הבנת היותנו חלק ממאקרו קוסמוס אינסופי וכדומה. הגעה למרכז שלו בצרפת, מבטיחה פגישה עם אחד ממורי המדיטציה והבודהיזם האותנטיים והחשובים שעוד חיים בימינו. האן עוזב מידי פעם את המרכז לטובת צעדות שקטות למען השלום ואפילו זכה מאז שנות האלפיים, לחזור לשני ביקורים קצרים במדינתו ויאטנם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully