וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 2050 - דובי הקוטב ייכחדו

טלי גולדשטין

15.5.2008 / 13:22

מדענים של ממשלת ארצות הברית מעריכים כי 75% מאוכלוסיית דובי הקוטב, המונה 25 אלף דובים, תיעלם עד 2050

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

ארצות הברית כללה את דובי הקוטב ברשימת הזנים הנכחדים, על רקע ההתחממות הגלובלית, הגורמת לקרחונים, אזור המחיה הטבעי שלהם, להינמס. מדענים של הממשל האמריקאי מעריכים כי 75% מאוכלוסיית דובי הקוטב, המונה 25 אלף דובים, תימחק מעל פני האדמה עד 2050.

עם זאת, הדגישו המדענים כי הכללתם של דובי הקוטב ברשימה לא תגרום לשינוי משמעותי, אלא אם הכלכלות הגדולות בעולם יאחדו כוחות וילחמו בשינויי האקלים. שר הפנים האמריקאי דירק קמפתורן אמר כי ממשלת ארצות הברית קבעה שדובי הקוטב הם זן נכחד על סמך עצת המומחים, אך להחלטה תהיה השפעה מוגבלת בלבד על הצלתם. "אני רוצה להבהיר שההחלטה לא תעצור את השינוי האקלימי או תמנע המסת הקרחונים", אמר.

פעילים למען איכות הסביבה כינו את ההחלטה "ניצחון חלקי". "הגנתם של דובי הקוטב תחת חוק הזנים הנמצאים בסכנת הכחדה היא התקדמות משמעותית", אמר אנדרו וולצר מהמועצה להגנה על משאבים טבעיים. "אך ממשל בוש לא עוצר את הסכנה הגדולה ביותר המאיימת על דובי הקוטב – פליטות גזי החממה וזיהום האוויר", הוסיף.

לדברי קמפתורן, מעתה ואילך יינקטו צעדים גדולים יותר לפיקוח על אוכלוסיית דובי הקוטב באלסקה ולשיתוף פעולה נרחב יותר עם ממשלות זרות כדי להגן על הזן. פעילי איכות הסביבה אמרו כי צעדים אינם לא מספיקים.

"על ידי ההתעלמות מהקשר הישיר בין הגורמים לזיהום ולהתחממות הגלובלית והעלמות אזור המחיה הקפוא של דובי הקוטב, הממשלה מאפשרת את היכחדות הזן", אמר ג'ון קוסטיאק מ"הארגון לשמירת הטבע הלאומי" (NWF ). קנדה, ביתם של 15 אלף דובי קוטב, לא כללה את החיה ברשימת הזנים הנמצאים בסכנת הכחדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully