וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: החונטה הצבאית מבססת מעמדה

טלי גולדשטין

15.5.2008 / 12:49

למרות אסון הציקלון, רוב של 92.4% מהבוחרים במדינה אישרו את יוזמת השלטון לחוקה חדשה, המחזקת את המשטר הצבאי הרודני

בטרם נאמדו כל נזקי הציקלון במיאנמר, אישרו תושבי המדינה באופן רשמי חוקה חדשה, אותה הציעה החונטה הצבאית השולטת. כך דיווחה היום (חמישי) תחנת הטלוויזיה הממלכתית במדינה. כ-92.4% מהבוחרים הצביעו בעד השינויים בחוקה.

החונטה הצבאית ערכה בשבת משאל עם לחוקה חדשה במדינה. הקהילה הבינלאומית ובראשה מזכ"ל האו"ם באן קי מון מתחו ביקורת חריפה על ראשי השלטון במדינה על כך שבחרו לערוך את משאל העם ימים ספורים לאחר סופת הציקלון "נארגיס", שגרמה למותם של עשרות אלפי בני אדם במדינה. בתגובה לביקורת הבינלאומית, החליטו השלטונות בבירה יאנגון לדחות בשבועיים את משאל העם באזורים שנפגעו בסופה. באזורים אלו יערך משאל העם ב-24 במאי.

השלטונות במיאנמר ניסחו את טיוטת החוקה החדשה כחלק מ"מפת הדרכים לדמוקרטיה", עליה הם התחייבו בפני הקהילה הבינלאומית. עם זאת, פרשנים מעריכים כי ניסוחה החדש של החוקה נועד לחזק את החונטה הצבאית השולטת במדינה. בין היתר החוקה החדשה מבטיחה רוב בפרלמנט לנציגי החונטה הצבאית השולטת. כמו כן, החוקה החדשה מונעת ממועמדת האופוזיציה, אונג סן סו צ'י, להתמודד בבחירות במדינה בתואנה כי היא הייתה נשואה לאזרח זר.

תחת החוקה החדשה, 25% מהמושבים בשני בתי הפרלמנט יובטחו לצבא, כך שכל שינוי עתידי בחוקה לא יתאפשר ללא תמיכתו. אונג טו, ראש הוועדה שאירגנה את משאל העם, פירסם הצהרה בה אמר כי 99%, או 22.5 מיליון מתושבי מיאנמר הגיעו להצביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully