וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח ניסה לאנוס את אחותו והאמא שתקה

נתיב נחמני

15.5.2008 / 13:14

צעיר בן 19 הורשע בניסיון אונס אחותו בעת ששהו במלון בת"א בזמן מלחמת לבנון. אמם, שידעה ונטשה אותם, הורשעה בהזנחת ילדיה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר שלוש וחצי שנות מאסר על צעיר בן 19, בעל פיגור שכלי קל, שניסה לאנוס את אחותו, בת שש וחצי, בזמן ששהו במלון בתל אביב, לאחר שפונו מביתם בתקופת מלחמת לבנון השנייה. חברו ששהה איתם במלון, בעל פיגור שכלי אף הוא, הורשע שניסה לאנוס את הקטינה ונשלח להוסטל למשך שלוש שנים.

האירועים התרחשו על רקע מלחמת לבנון השנייה, כשהילדה נלקחה מביתה בנהריה, ושוכנה במלון יחד עם אמה ואחיה. באחד מהימים הפשיט האח את אחותו הקטנה, ונשכב עליה, בעוד אמם היתה בקרבת מקום. אמו תפסה אותו בשעת מעשה ועצרה אותו. חודש לאחר מכן שוב ניסה האח לבצע באחותו את זממו, אך הפסיק נוכח זעקות הכאב שלה. חברו של האח, תושב נהריה, בן 17, ששהה איתם במלון, ביצע גם הוא באחותו הקטנה של חברו מעשים מגונים במספר הזדמנויות, ואף ניסה לאנוס אותה.

הרכב השופטים, בראש השופט אורי שוהם, התלבט במתן גזר הדין לנאשמים, בין נטייתו לגזור ענישה הרתעתית נוכח חומרת המעשים לבין נכונותו להתייחס לצורך השיקומי-טיפולי של הנאשמים. השופטים קבעו כי האח ירצה את תקופת מאסרו באגף הנעול במוסד "נווה מנשה", וכי חברו ירצה שלוש שנים בהוסטל בתנאי מגורים תחת פיקוחו של קצין מבחן.

גם האם אשמה

במקביל נדון בבית משפט השלום בתל אביב אישום נגד האם בגין הזנחת ילדיה. מגזר דינה של האם עולה, כי מרבית האירועים התרחשו בזמן שהותירה את בנה וחברו עם בתה ללא השגחה, ובמהלך שהותה בתל אביב נטשה את ילדיה, ועברה להתגורר בביתו של גבר ברמת גן. בית המשפט הרשיע אותה בהזנחה, וגזר עליה 18 חודשי מאסר בפועל.

עוד הורשעה האם בגין הפרת חובת דיווח, שכן קודם לאירועים ביצע האח מעשים מגונים באחותו בביתם שבנהריה ורק "הוזהר" על ידה. "ביודעה את נטיות בנה הותירה אותו עם הקטינה בחדר מלון ופנתה לעיסוקיה תוך הפקרת הקטינה לחסדי אחיה וחברו", כתבו שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully